صلح و سازش 63 درصد پرونده‌های کیفری در کلانتری‌های آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4128038
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

صلح و سازش 63 درصد پرونده‌های کیفری در کلانتری‌های آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به توسعه مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها 63 درصد پرونده‌های کیفری در سال 1401 منجر به صلح و سازش شده است.

سردار  رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، سردار  رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ۲۳ اسفند در  گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اشراف اطلاعاتی و طی چندین عملیات منسجم و ضربتی همکاران نیروی انتظامی از ابتدای سالجاری، بیش از سه تن انواع مواد مخدر کشف شده و مطالبات مردم از پلیس در مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه در بحث جمع‌آوری خرده فروشان، مصرف‌کنندگان و معتادان متجاهر در سطح عمومی شهرها و اماکن عمومی محقق می‌شود.

وی افزود: همه رده‌های انتظامی استان در عرصه مبارزه با مواد مخدر، قاچاق، سرقت و سایر جرایم عزم خود را  به کار بردند و در طول سالجاری بیش از دو میلیون امداد خواهی از  پلیس صورت گرفته که بیش از 505 هزار مورد از آن‌ها عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: 600 نفر بر اثر تصادفات در سالجاری فوت کردند، بیش از 47 هزار فقره تصادف رخ داده که باید رانندگان براي پيشگيری و کاهش تصادفات، ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، توصيه‌های ترافيکی پليس را جدي بگيرند و فرهنگ‌سازی در حوزه رانندگی امری مهم و واجب محسوب می‌شود.

 وی ادامه داد: مقابله بی‌وقفه با سارقان و سرقت در استان، بسیار مهم است و با تلاش شبانه روزی همکاران از ابتدای سالجاری 52 طرح عملیات مبارزه با انواع سرقت‌ها و جرایم اجرا شده و بیش از 87 درصد سرقت‌های مهم نیز کشف شده و ارزش ریالی اموال مسروقه 115 میلیارد تومان است که بخش اعظمی از توفيقات و موفقيت‌های پليس در کشف سرقت‌ها و دستگيری سارقان مرهون همکاری مردم و شهروندان است.

سردار جهانبخش بیان کرد: شعار پلیس در نوروز 1402« نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» تعیین شده و با تصویب فرمانده کل انتظامی با این شعار به استقبال بهار خواهیم رفت و در همه حال ماموریت‌های انتظامی برای خدمت‌رسانی به مردم بوده و در چهارشنبه آخر نگاه پلیس، یک نگاه کاملا اجتماعی است نه امنیتی و پلیس برای برقراری نظم و امنیت در سطح شهر در کنار مردم حضور دارد و با افرادی که بخواهند از مرز قانون عبور کنند، برخورد خواهد شد و با خوروهای متخلف در این ایام و توقیف آن‌ها تا پایان تعطیلات نوروز با هماهنگی قضائی اقدام خواهد شد.

وی گفت: وقوع جرایم سایبری در استان هفت درصد افزایش داشته و با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها، 98 درصد ازجرایم سایبری در سطح استان کشف شده و همچنین با توجه به توسعه مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها از آمار 63 درصدی صلح و سازش پرونده‌ها می‌توان خبر داد.

سردار جهانبخش عنوان کرد: همه ما درصددیم که چهارشنبه آخر سال یک روز خاطره‌انگیز برای مردم عزیز باشد از این رو لازم است که خانواده‌ها در این ایام در کنار فرزندان خود قرار بگیرند و از شور و نشاط آن‌ها مراقبت کنند.

شناسایی و انهدام 231 باند انواع سرقت‌ها در آذربایجان‌غربی

سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی، در این جلسه اظهار کرد: مبارزه با سرقت و جرائم، مطالبات و انتظارات به حق مردم از پلیس است، در طول 11 ماه سالجاری 231 باند انواع سرقت‌ها با تلاش شبانه‌روزی پلیس و همکاری و مشارکت مردم در سطح استان شناسایی و منهدم شده است.

وی افزود: مبارزه با سرقت و پیشگیری از وقوع جرائم اصلی‌ترین اولویت‌های انتظامی استان بوده و طی آموزش‌هایی که در این زمینه به افسران و کارآگاهان داده شده فاصله زمانی وقوع تا کشف را مقدار قابل توجهی کاهش دادیم و 52 طرح ویژه عملیاتی مبارزه با جرایم انجام شده که با تلاش مستمر همکارانم، 87 درصد از سرقت‌های مهم شامل: منزل، مغازه، خودرو، احشام و...کشف شده که همکاری مردم و پلیس را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جعل و کلاهبرداری از جمله جرایمی است که وقوع آن موجب سلب آسایش، امنیت فردی و عمومی جامعه می‌شود و به نوعی یکی از مهم‌ترین جرایم ضد حقوق مالکیتی افراد در جامعه است؛ 98 درصد جرایم  مرتبط با کلاهبرداری و 98 درصد جرایم مرتبط با جعل در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کشف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال، پلیس آگاهی تمهیدات ویژه‌ای برای مبارزه با مجرمان و سارقان اندیشیده تا فرصت ارتکاب جرم از آن‌ها گرفته شود و دستگیری همه مجرمان از جمله افراد تحت تعقیب در دستور کاری این پلیس قرار دارد.

سرهنگ شکری بیان کرد: عدم رعايت نکات حفاظتي مهمترين عامل سو استفاده سارقان است و شهروندان در صورت وقوع سرقت، جعل و یا کلاهبرداری با حفظ خونسردی و آرامش، می‌توانند مراتب را از طریق سامانه 110 به اطلاع پلیس رسانده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری مجرمان با خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی داشته باشند.

کشف 853 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

سرهنگ محمدعلی حقوردیان، رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: کارکنان سبزپوش انتظامی استان با مخلان نظم و امنیت عمومی و با اراذل و اوباش که برخلاف قوانین و عرف عمومی جامعه باعث ایجاد احساس ناامنی می‌شوند بدون اغماض و مقتدرانه برخورد می‌کند و 270 نفر از اراذل و اوباش در استان طی عملیات‌های مقتدرانه و منسجم دستگیر شده‌اند و پلیس با اراذل و اوباش هیچ گونه مماشاتی ندارد.

وی با تاکید به اینکه اولویت اصلی پلیس حفظ آرامش و نشاط مردم است، افزود: با تلاش شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی همکارانم در پلیس امنیت عمومی، تعداد 853 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف که در این خصوص نیز سه باب انبار دپوی مواد محترقه پلمپ و همچنین سه باند بزرگ تهیه و توزیع مواد محترقه منهدم شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمادگی کارکنان پلیس برای ماموریت‌های چهارشنبه آخر سال و نوروز بیان کرد: هدف پلیس ایجاد فضایی امن و آرام برای عموم شهروندان است و تحت هیچ شرایطی به عده‌ای هنجارشکن اجازه خودنمایی نمی‌دهد که به بهانه شادی، آسایش را از دیگران سلب کند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین آمار قربانیان چهارشنبه آخرسال کودکان و نوجوانان هستند، چنانچه شهروندان از فعالیت افرادی در جهت تهیه و توزیع موادمحترقه اطلاع دارند مراتب را از طریق تلفن 110 در اختیار پلیس بگذارند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha