بیجار در حوزه سرمایه‌گذاری از مناطق مورد توجه است
کد خبر: 4128747
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

بیجار در حوزه سرمایه‌گذاری از مناطق مورد توجه است

استاندار کردستان با بیان اینکه شهرستان بیجار در تأمین زیرساخت و حوزه سرمایه‌گذاری از مناطق مورد توجه است، گفت: در جلسات متعددی که با سرمایه‌گذاران برگزار می‌کنم، بیجار جزو اولین مناطقی است که به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، شامگاه گذشته، 26 اسفند در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه ۷ راه‌آهن زنجان ـ بیجار ـ قروه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد، گفت: تلاش ما در شهرستان بیجار باید معطوف به انجام کارهای بزرگ باشد و دلیل این امر در گام اول مردم شریف، نجیب و همیشه در صحنه این شهرستان و در گام بعدی فرصت‌های بزرگی که علی‌رغم همه تلاش‌های گذشته از دست رفته است.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار در تأمین زیرساخت و حوزه سرمایه‌گذاری از مناطق مورد توجه است، افزود: در جلسات متعددی که با سرمایه‌گذاران برگزار می‌کنم، بیجار جزو اولین مناطقی است که به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

استاندار کردستان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۸۸ به کردستان در مورد شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: باید کاری کنیم که در آینده نزدیک شاهد مهاجرت معکوس به شهرستان باشیم و این امر جز با سرمایه‌گذاری و در کنار آن تأمین زیرساخت‌ها تحقق نخواهد یافت.

وی ادامه داد: موضوع همیشگی و جدل من با مدیران استانی اکثراً مربوط به حوزه سرمایه‌گذاری است و تأکید دارم که باید امورات سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شود. اخیراً یک مورد سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در استان مطرح است که با یک گیر کوچک محیط زیستی مواجه بود و این در حالی است که این نوع نگاه به هیچ‌وجه برای ما قابل قبول نیست.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: افزود: سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در سطح استان و شهرستان در دست انجام است که این مهم نیازمند تأمین زیرساخت‌های حمل و نقل است.

استاندار کردستان تأکید کرد: مهم‌ترین نیاز ما در کردستان و شهرستان بیجار وحدت و انسجام است و با وجود همه تفاوت‌ها باید از هیچ اقدامی برای توسعه و رفاه مردم دریغ نکرد.

وی با بیان اینکه از اعتبارت سفر رئیس‌جمهور ۲۰ درصد تخصیص‌ها را به راه‌آهن همدان به سنندج اختصاص داده‌ایم، گفت: تکمیل کریدور شمال به جنوب از مهمترین مطالبات مردم از دولت سیزدهم است. در حوزه راه روستایی ۱۴ ماه پیش ۶۴ درصد میزان راه‌های آسفالت استان بود که میانگین کشور ۸۴ درصد بود.

زارعی‌کوشا در پایان یادآور شد: در سال گذشته ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی ایجاد شد که سه برابر سالیان گذشته بوده است و این مسیر را باید همچنان با قوت ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha