آخرین خبرها از برپایی نمایشگاه قرآن ماه رمضان در خوزستان
کد خبر: 4128864
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

آخرین خبرها از برپایی نمایشگاه قرآن ماه رمضان در خوزستان

معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مقدمات برگزاری نمایشگاه قرآن ماه رمضان امسال از 3 ماه قبل شروع شده است، گفت: این نمایشگاه در صورت تأمین اعتبار، دهه سوم ماه مبارک در مصلای اهواز برگزار می‌شود.

نمایشگاه قرآنسیدکریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برپایی نمایشگاه قرآن ماه مبارک رمضان گفت: مقدمات برگزاری نمایشگاه قرآن کریم ماه رمضان امسال از سه ماه قبل شروع شده است. فراخوان حضور در نمایشگاه برای همه کسانی که به نوعی در زمینه قرآن کریم؛ چه داخل استان و چه خارج از آن فعالیت می‌کنند ارسال شده است و همکاری‌هایی نیز با کشور عراق در بخشی از قسمت‌ها پیش بینی شده است.

وی گفت: قریب 60 مجموعه قرآنی در حوزه‌های مختلف محصولات قرآنی، هنری، عفاف و حجاب، کودک، نرم‌افزار، مؤسسات قرآنی، ورکشاپ‌های هنری برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. بخش مکتوب نمایشگاه نیز فصل جدایی است که با برخی از مجموعه‌های استان توافقاتی برای عرضه کتب قرآن، اهل‌‌بیت(ع)، نهج‌البلاغه و سایر موضوعات دینی انجام شده است.

موسوی گفت: مسئله فعلی که در حال پیگیری آن هستیم تأمین اعتبار این نمایشگاه است که هنوز بودجه لازم برای برگزاری آن از سوی اداره‌ کل ارشاد استان تأمین نشده است. منتظریم این اعتبار تأمین شود تا بتوانیم با اطمینان بیشتری کارهای مربوط به نمایشگاه را دنبال کنیم.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره مکان برگزاری نمایشگاه گفت: متأسفانه با توجه به اهمال‌کاری‌های گذشته فضای موزه هنرهای معاصر که فضای بسیار مناسبی برای نمایشگاه بود از دست رفت. امسال، مصلی برای برگزاری نمایشگاه قرآن انتخاب شده است و با توجه به اینکه این فضا هیچ سازه‌ای برای برپایی غرفه‌های نمایشگاه ندارد، کارهای اساسی‌تری در آنجا باید انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نمایشگاه قرآن را در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار کنیم، اظهار کرد: 15 کمیته برای برپایی نمایشگاه قرآن تعیین شده و مقدمات کار کاملاً فراهم است. 

انتهای پیام
captcha