برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد همزمان با 33 شهرستان خراسان رضوی
کد خبر: 4128900
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد همزمان با 33 شهرستان خراسان رضوی

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: امسال نمایشگاه قرآن در مشهد همزمان با 33 شهرستان استان برگزار می‌شود.

حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حمید صمدی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، امروز 27 اسفندماه در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که با حضور اصحاب رسانه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از 4 تا 11فروردین‌ماه همزمان با 2 تا 9 ماه مبارک رمضان در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی و در 33 شهرستان استان با شعار «قرآن، خانواده، زندگی» برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این دوره از نمایشگاه در 23 بخش برپا خواهد شد که شامل بخش‌هایی چون مؤسسات و تشکلات مردمی، بین‌الملل، هنری و سینمایی، صنایع خلاق، بخش مربوط به فعالیت و دستاوردهای قرآنی ادارات و سازمان‌ها، کمیته فرهنگ و رسانه و ناشران قرآن و عترت، حوزوی و دانشگاهی، کمیته کودک و نوجوان، بخش عفاف و حجاب و خانواده قرآنی، کمیته فرهنگ و هنر مساجد و ترویج فرهنگ اقامه نماز است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در برخی از مناطق مشهد و برخی از شهرستان‌ها این نمایشگاه توسط اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان و با همکاری شهرداری برپا می‌شود که این نمایشگاه می‌تواند الگویی برای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی همه شهرستان‌ها در سطح استان باشد.

صمدی ابراز کرد: در این دوره از نمایشگاه برنامه‌هایی چون نشست‌ها، رونمایی‌ها، سحری‌خوانی و چاوش‌خوانی، پخش فیلم و انیمیشن‌های قرآنی، کارگاه خوشنویسی، هنرهای تجسمی، نمایشگاه عکس از حرم مطهر رضوی و ارائه آخرین تولیدات و دستاوردهای مد و لباس اسلامی را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام سید مسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در ادامه این نشست، اظهار کرد: با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان، جشنواره‌ای از فعالیت‌های قرآنی را خواهیم داشت و با توجه به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، بناست که برنامه‌های قرآنی آستان قدس رضوی امسال گسترده‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های دارالقرآن کریم حرم مطهر را می‌توان به محافل قرآنی ویژه زائرین و مجاورین داخل حرم و برگزاری جشن رمضانی تحت عنوان «ترنم نور» به صورت روزانه در مدرسه علمیه خیرات‌خان که ویزه خانواده‌ها با محوریت نحوه ارتباط والدین با فرزندان، اشاره کرد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: همچنین نمایشگاهی را هم از امروز تا 11 فروردین‌ماه خواهیم داشت که هر روز از ساعت 17 در پارکینگ شماره یک حرم مطهر رضوی آماده استقبال از بازدیدکنندگان و خدمت‌رسانی به آن‌ها خواهد بود.

میریان بیان کرد: به نظر می‌رسد که برگزاری نمایشگاه در حرم مطهر رضوی کار بسیار بسیار پسندیده‌ای است و با توجه به اینکه امسال حجم زیادی از زائرین را خواهیم داشت، امیدواریم استقبال خوبی هم از سوی زائرین و مجاورین از این نمایشگاه شود.

 
انتهای پیام
captcha