وجود مشکلات اقتصادی نتیجه کم‌کاری دولت‌ها است
کد خبر: 4132123
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

وجود مشکلات اقتصادی نتیجه کم‌کاری دولت‌ها است

امام‌جمعه میاندوآب ایجاد بانک‌های متعدد را از دیگر دلایل ایجاد تورم برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۱۶ سال است که به مسئله اقتصاد در نامگذاری شعار سال تاکید می‌نمایند و این به دلیل کم‌کاری دولت‌ها است.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاتدوآب ۱۸ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: هفته پیش رو یک هفته بی‌بدیل در طول سال است که شب‌های قدر در آن واقع شده و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: باید تا جای ممکن از این شب‌های قدر، شب‌هایی که درهای رحمت الهی به روی بشر گشوده می‌شود و شب‌های استجابت دعا بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه میادوآب در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: مقام معظم رهبری در طول سال تمام مسائل را رصد کرده و شعار سال که مشخص کننده مسیر است را اعلام می نمایند و این شعار باید محور حرکت مسئولان باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه تورم یک واقعیت در جامعه است، تصریح کرد: علت اصلی تورم، دولت‌ها هستند که بی تدبیری کرده و مجبور به خلق پول می شوند و در نتیجه تولید بدون پشتوانه پول و نقدینگی سبب تورم می‌شود.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دولت باید اقتدار داشته باشد و از دولت انقلابی نیز چنین انتظاری می‌رود، اظهار کرد: دولت انقلابی و جهادی نباید اشتباه دولت‌های قبل را تکرار کند و این سخن بنده نیست بلکه نظر کارشناسان است.

وی ایجاد بانک‌های متعدد را از دیگر دلایل ایجاد تورم برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۱۶ سال است که به مسئله اقتصاد در نامگذاری شعار سال تاکید می‌نمایند و این به دلیل کم‌کاری دولت ها است.

امام‌جمعه میاندوآب تصریح کرد: خام‌فروشی نیز در برخی موارد سبب ایجاد تورم می‌شود که باعث می‌شود یک محصول در جایی تولید و در جای دیگری فراوری شده و مجددا به مکان اولیه برگردد در حالی که احداث آن کارخانه در محل تولید می تواند از این موضوع جلوگیری کند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید، اظهار کرد: مسئولان باید به وظیفه خود در بخش‌های مختلف عمل کرده تا در راه رشد تولید و مهار تورم قدم برداشته و شاهد اشتغالزایی و رفع بیکاری نیز به تبع آن باشیم.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه عزل و نصب‌ها و اقدامات ما باید برای رضای خدا باشد، افزود: مردم نیز در راستای شعار سال وظیفه دارند تا با حمایت از تولید داخل و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به وظیفه خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در ادامه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی و به تبع آن مردم میاندوآب ولایی و ولایتمدار و در همه صحنه‌های انقلاب حاضر بوده‌اند، گفت: یکی از این روزها، روز قدس است که مردم همیشه در صحنه بوده‌اند و ان شالله امسال هم در روز قدس حماسه می‌آفرینند.

وی به رشد بدعت‌ها و سنت‌های غلط در جامعه نیز اشاره و اظهار کرد: باید جلوی بدعت‌های غلط در آیین‌های مختلف را گرفت.

انتهای پیام
captcha