دسترسی عمومی به آموزش قرآن در جامعه محدود است
کد خبر: 4132168
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۴
رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان:

دسترسی عمومی به آموزش قرآن در جامعه محدود است

حجت‌الاسلام علی‌نژاد با بیان اینکه دسترسی عمومی به آموزش قرآن در جامعه محدود است، گفت: خانه‌های قرآن باید مثل مدارس در محلات و مناطق در دسترس باشند.

حجت الاسلام علی نژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام جلیل علی‌نژاد، رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان، گفت: یکی از اقدامات این دفتر در حوزه قرآن کریم، راه‌اندازی مراکز مهدالرضا(ع) در سطح استان است که آشنایی با قرآن و مفاهیم قرآن از کودکی، یکی از محورهای فعالیت آموزشی این مراکز است.

وی با بیان اینکه در سطح استان حدود هزار کودک تحت پوشش این مراکز هستند، گفت: برخی از خیرین نیز خانه، وقف این کار کرده‌اند و در صدد هستیم این مراکز را گسترش دهیم.

علی‌نژاد ادامه داد: مربیان این مراکز از سوی آستان قدس رضوی دوره‌هایی را می‌گذرانند و پس از آزمون و ارزیابی، به عنوان مربی مهدالرضا به‌کار گرفته می‌شوند. این مراکز در مسجد، حسینیه و حتی منازل قابل راه‌اندازی است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در حوزه قرآن کریم گفت: در راستای مطالبات قرآنی ایشان، دو کار عمده باید انجام دهیم؛ اولاً به جلسات خانگی قرآن اهتمام بورزیم، این جلسات، افراد را حفظ می‌کنند و برکات منازلی که در آن قرآن تلاوت می‌شود و آمد و شد قرآنی صورت می‌گیرد و ماندن در این مسیر، متفاوت با کارهای دیگر است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان در این زمینه گفت: نیاز است که بیشتر روی جلسات خانگی قرآن تمرکز کنیم. آستان قدس امکاناتی در اختیار جلسات خانگی قرآن می‌دهد و به تجهیز جلسات کمک می‌کند.

علی‌‌نژاد گفت: کار دیگری که باید انجام دهیم این است که در هر منطقه یک خانه قرآنی به عنوان مجموعه عَلَم و شاخص فعالیت قرآنی داشته باشیم. این خانه‌های قرآن را نمی‌توان به عنوان محلی متمرکز در نظر گرفت، بلکه باید مثل مدارس در محلات و مناطق در دسترس عموم باشند. باید آموزش قرآن و تلاوت قرآن را بیش از این در دسترس مردم قرار دهیم، چراکه هم‌اکنون در دسترس عموم نیست.

وی در پایان با تصریح اینکه در مساجد هم کمتر به قرآن پرداختیم، اظهار کرد: عموماً جلسات منظم قرآن در مساجد کمتر دیده شده است. خبرگزاری ایکنا تلاش کند مردم و مسئولان را در راستای مطالبات رهبر انقلاب در زمینه جلسات قرآن در محلات و مساجد سوق دهد. 

یادآور می‌شود، چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خوزستان، از 18 فروردین در مصلی اهواز گشایش یافت. این نمایشگاه تا 26 فروردین در ساعت‌های 16 تا 23 در معرض بازدید عموم قرار دارد.

انتهای پیام
captcha