احکام رتبه‌بندی بیش از ۲۲ هزار فرهنگی کردستانی صادر شد
کد خبر: 4132316
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

احکام رتبه‌بندی بیش از ۲۲ هزار فرهنگی کردستانی صادر شد

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان گفت: تاکنون احکام رتبه‌بندی قطعی ۲۲ هزار و ۱۶۲ نفر از فرهنگیان استان صادر شده است.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: در راستای اجرای مواد برنامه پنج ساله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین سند تحول بنیادین، قانون رتبه‌بندی فرهنگیان در ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ به هیئت دولت ابلاغ و در ۱۵ مردادماه ۱۴۰۱ نیز آئین‌نامه آن از طرف هیئت دولت به وزارت آموزش‌ و‌ پرورش جهت اجرا ابلاغ شد.

وی افزود: بعد از ابلاغ آئین‌نامه رتبه‌بندی و راه‌اندازی سامانه rtb.medu.ir جهت بارگذاری مدارک از تعداد ۲۳ هزار و ۲۶۶ فرهنگی مشمول رتبه‌بندی در استان، تعداد ۲۳ هزار و ۹۴ نفر مدارک خود را در سامانه مذکور بارگذاری کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: تاکنون احکام رتبه قطعی ۲۲ هزار و ۱۶۲ نفر از فرهنگیان کردستان صادر شده است و پرسنل باقی‌مانده به‌دلیل عدم بارگذاری مدارک و یا ایرادات مرتبط با سامانه احکام آنها هنوز صادر نشده است که با رفع مشکل به‌زودی حکم رتبه‌بندی این دسته از همکاران نیز صادر خواهد شد.

ناظمی‌جلال به نحوه اعتراض فرهنگیان به رتبه‌بندی اشاره کرد و یادآور شد: فرایند رسیدگی به اعتراض همکارانی که نسبت به ثبت اعتراض اقدام کرده‌اند، از امروز، ۱۹ فروردین‌ماه آغاز خواهد شد. همچنین سایر فرهنگیان پس از مشاهده کارنامه رتبه‌بندی خود، ۱۰ روز فرصت دارند اعتراض احتمالی خود را در سامانه ثبت کنند.

وی یادآور شد: اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان سبب اعتلا و ارتقای کرامت و منزلت فرهنگیان و استقرار نظام پرداخت عادلانه می‌شود که نهایتا منجر به افزایش راندمان کاری و انگیزه در مجموعه فرهنگیان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha