برگزاری سلسله جلسات تفسیر ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد
کد خبر: 4134772
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

برگزاری سلسله جلسات تفسیر ویژه دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، سلسله جلسات تفسیر روزانه سوره مبارکه برائت ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسجدالنبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاریحجت‌الاسلام والمسلمین رضا قاسمی‌نژاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص جزئیات ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان که با مشارکت اساتید، دانشجویان و کارکنان در حال برگزاری است، اظهار کرد: سلسله جلسات تفسیر روزانه سوره مبارکه برائت در گروه اساتید و کارکنان تا قبل از ساعت هشت و نیم و گروه دانشجویان قبل از اذان ظهر در مسجدالنبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه تفسیر این سوره در قالب اجرای طرح سراسری «رمضان، بهار قرآن» به علاقه‌مندان ارائه می‌شود، ادامه داد: این کارگاه‌های آموزشی از 15 فروردین‌ماه و با هدف آشنایی دانشگاهیان با مضامین سوره مبارکه برائت برگزار می‌شود که با توجه به وقایع و اغتشاشات سال گذشته، این سوره انتخاب شده است.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: در ارائه مباحث تفسیری سوره مبارکه برائت دو هدف پیگیری می‌شود، نخست آنکه ارتباطات سیاسی و فقهی مسلمانان با مشرکان برای مخاطبان دانشگاهی تبیین می‌شود و دوم آنکه، وصف منافقان که در زمان حیات پیامبر(ص) به دنبال براندازی حکومت اسلامی بودند، تشریح می‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه در استان با تأکید بر اینکه سوره برائت پس از فتح مکه و قدرت گرفتن مسلمانان بر پیامبر(ص) نازل شد، گفت: با وجود قدرت حکومت اسلامی، دو گروه منافقان و مشرکان همواره در پی تهدید و آسیب به نظام و براندازی حکومت اسلامی بودند که با توجه به حوادث و فتنه سال گذشته، مضامین این سوره می‌تواند مفید و سودمند و روشنگر باشد.

قاسمی‌نژاد بیان کرد: مضامین سوره مبارکه برائت ناظر بر مسائل مبتلابه روز بار دیگر به ما یادآورد می‌شود که می‌توان راهکارهای قرآنی برای مواجهه با مسائل روز را استخراج کرده و مورد استناد و استفاده قرار دهیم لذا فتنه‌ها و توطئه‌ها علیه نظام اسلامی مسئله جدیدی نیست و در زمان پیامبر(ص) نیز معمول بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برپایی محفل روزانه جزءخوانی را نیز یادآور شد و توضیح داد: این محفل نورانی همه روزه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: برپایی مسابقات نیز در دستور کار قرار گرفته است که مسابقه عکس از لحظات خاطره‌انگیز ماه رمضان در فضای مجازی از جمله این مسابقات است؛ همچنین برگزاری آزمون تفسیر سوره مبارکه برائت در سطح دانشجویان و کارکنان و اساتید پس از پایان دوره آموزشی تفسیر برگزار خواهد شد و هدایای نفیس و امتیازاتی برای افراد حائز نمرات حدنصاب تعلق می‌گیرد.

وی در پایان گفت: امسال برای نخستین بار، «جشن روزه اولی‌ها» با شناسایی 27 نفر از فرزندان اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که این برنامه فردا عصر با حضور خانواده‌های اساتید و کارکنان، همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء و ضیافت افطار اجرا خواهد شد.

جلسات تفسیر در دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام
captcha