استقرار ۲ گروه استهلال ماه شوال در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4135092
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

استقرار ۲ گروه استهلال ماه شوال در چهارمحال‌وبختیاری

دبیر ستاد استهلال چهارمحال‌وبختیاری از استقرار ۲ گروه استهلال ماه شوال در شهرکرد و بروجن از عصر پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه خبر داد.

استهلال ماه شوال

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن صمدزاده، دبیر ستاد استهلال چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص برنامه‌ریزی برای استهلال ماه شوال در استان، اظهار کرد: از عصر پنجشنبه، ۳۱ فروردین‌ماه، دو گروه در دو نقطه در استان مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: معمولاً فاصله زمانی غروب آفتاب تا اذان مغرب بهترین زمان استهلال است که این دو گروه استانی نیز در این فاصله زمانی بر تمرکز کار خود می‌افزایند.

صمدزاده در خصوص ۲ گروه استهلال هلال ماه شوال، تصریح کرد: این دو گروه متشکل از کارشناس رصد، دستیار کارشناس، متخصص افق‌یابی بر حسب مختصات جغرافیایی، روحانی ناظر شرعی و عکاس هستند که در ارتفاعات بروجن و تپه نورالشهدا شهرکرد مستقر می‌شوند.

وی تأکید کرد: البته از سوی ستاد استهلال کشور اعلام شده است که رؤيت ماه در غروب پنجشنبه بسیار بعید است و شواهد امر گویای آن است که شنبه دوم اردیبهشت به احتمال زیاد عید فطر است اما مشروط بر آن است که نتیجه استهلال نیز این موضوع تأیید کند.

دبیر ستاد استهلال استان با بیان اینکه ملاک نو شدن ماه دیدن آن است، گفت: محاسبات نجومی ملاک اعلام عید نیست بلکه ملاک اصلی، رؤيت ماه شوال با چشم مسلح یا غیرمسلح است.

انتهای پیام
captcha