پنج معلم کردستانی به مرحله کشوری شناسایی معلمان نمونه راه یافتند
کد خبر: 4136957
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

پنج معلم کردستانی به مرحله کشوری شناسایی معلمان نمونه راه یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: با ارزیابی‌های انجام شده ۵ نفر از معلمان از آموزش‌و‌پرورش مریوان، سقز، ناحیه یک سنندج، قروه زیویه به مرحله داوری کشوری راه یافتند که پس از اعلام نتایج مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در نشست مشترک شورای معاونان اداره‌کل و مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان که شامگاه گذشته، هفتم اردیبهشت در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، عملکرد معلم را ضامن پیشرفت و تعالی کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فرآیندهای شورآفرین و خلاقانه در راستای تکریم فرهنگیان، محور برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است، افزود: قدردانی از معلمان کوشا و ایثارگر منحصر به هفته معلم نیست اما این هفته به‌عنوان نماد برجسته ارج نهادن به جایگاه معلمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از شرکت ۲ هزار و ۱۶۳ فرهنگی در مرحله مدرسه‌ای شناسایی معلمان نمونه خبر داد و گفت: ۶۷۸ نفر از فرهنگیان استان کردستان به مرحله منطقه‌ای و ۶۲ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: با ارزیابی‌های انجام شده ۵ نفر از معلمان از آموزش‌و‌پرورش مریوان، سقز، ناحیه یک سنندج، قروه و زیویه به مرحله داوری کشوری راه یافتند که پس از اعلام نتایج مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

ناظمی‌جلال گفت: اعزام ۱۴ نفر از فرهنگیان کردستان به دیدار با مقام معظم رهبری، انجام امور تبلیغی، تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان، دیدار با خانواده معزز شهدای فرهنگی، شرکت و سخنرانی مدیران در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش، برگزاری برنامه های متمرکز استانی و شهرستانی، برگزاری نشست خبری، حضور مدیران آموزش‌و‌پرورش در مدارس و تقدیر از معلمان و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت دانش‌آموزان و اولیای آنان، از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش کردستان در هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح مجدد اقدامات استان در زمینه رتبه‌بندی معلمان پرداخت و افزود: این کار جزء بزرگ‌ترین کارهای آموزش و پرورش در قرن اخیر است که علی رغم محدودیت منابع انسانی و سخت‌افزاری، روند صدور احکام با عملکرد مثبتی صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان رتبه‌بندی معلمان را طرحی پیچیده و در عین حال برنامه‌ای عظیم ذکر کرد و افزود: دولت با شجاعت تمام، مسئولیت عملیاتی کردن این طرح بزرگ را بر عهده گرفت.

وی فائق آمدن بر محدودیت ها در اجرا را از جمله دیگر چالش‌های رتبه‌بندی ذکر کرد و یادآور شد: عده‌ای در ابتدا سعی کردند با اجرای پویش‌هایی با عناوین مختلف، از بارگذاری مدارک توسط معلمان جلوگیری کنند اما نتوانستند و این طرح به پیش رفت و به ثمر نشست.

انتهای پیام
captcha