تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه‌های نخبگان
کد خبر: 4137032
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد

تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه‌های نخبگان

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تقویت هویت ملی و تقویت آرمانخواهی در مجموعه‌های نخبگان باید انجام شود، بدین شکل که آنان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌هابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، امروز ۸ اردیبهشت در سی‌وپنجمین نشست روسای بنیادهای نخبگان استانی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید در میان نخبگان، این هویت ملی و دینی که ایرانی مسلمان هستند را تقویت کرد. آنان باید بدانند از یک تاریخ بسیار شرافتمندانه و باارزش هستند و دانش ایرانی یک روز دنیا را در تصرف داشته و فلسفه ایرانی یک روز برترین فلسفه در دنیا بوده است. تقویت هویت ملی و تقویت آرمانخواهی در مجموعه‌های نخبگان باید انجام شود، بدین شکل که آنان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

وی با بیان به اینکه نخبگان گرداننده اصلی علمی در کشور هستند، افزود: هر جامعه‌ای با کسب دانش و آگاهی قدرت پیدا می‌کند و نخبگان گرداننده‌های اصلی این عنصر علمی هستند. نخبگان افرادی هستند که می‌توانند با تکیه بر دانش و آگاهی خود، ضمن ثروت‌اندوزی برای کشور، مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را نیز برطرف کنند. پس لازم و ضروری است تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان در کشور برای حفظ و نگهداری نخبگان طرح‌های جامع ارائه دهند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه محور توسعه هر کشور علم است، بیان کرد: هر کشوری با علم و آگاهی قدرت پیدا می‌کند. نظام باید قدرشناس نخبگان علمی باشد و زمینه اشتغال و آسایش فکری آنان را فراهم کند؛ در مقابل نخبگان نیز باید قدردان این نظام باشند و ظرفیت‌های کشورشان را باور کنند.

رستمی تاکید کرد: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند و قرار است برای توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند. اما نکته مهم پس از پرورش نخبگان که باید به صورت جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد، مراقبت و محافظت از آنان است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران با وجود تحریم‌ها، گفت: ایران در حوزه‌های علمی، تبادلات مالی، نفت و انرژی، پزشکی و... امروز در جایگاهی قرار دارد که غرب حتی گمان هم نمی‌کرد. با وجود تمام تحریم‌ها، ایران امروز به مرحله‌ای رسیده که خودکفا شده و در هیچ عرصه‌ای نیاز به هیچ کشور خارجی ندارد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: همین موفقیت‌ها باعث شده که دشمن به دنبال ضربه وارد کردن به کشور به ویژه تضعیف علم و دانش باشد و برای رسیدن به این هدفشان دائم به جامعه القا می‌کنند که کشور در حال فروپاشی است و تلاش دارند از سلاح دروغ‌پراکنی رسانه‌ای برای محقق شدن طرحشان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha