فعالیت 8 هزار شرکت دانش بنیان در کشور
کد خبر: 4140135
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

فعالیت 8 هزار شرکت دانش بنیان در کشور

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین قانون دانش بنیان در این کمیسیون، گفت: تدوین این قانون در سال گذشته، باعث شد تعداد شرکت‌های دانش بنیان کشور به 8 هزار شرکت افزایش یابد.

علیرضا منادی، رئیس کمسیون آموزش مجلسبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، شامگاه ۲۰ اردیبهشت‌ماه، در نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با روسای دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر علوم در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه هدف از این سفرها بررسی مشکلات و چالش‌های سیستم آموزش عالی کشور است، گفت: مجلس شورای اسلامی چهار اقدام اساسی در بحث آموزش کشور انجام داده است که اولین موضوع بحث انتقال مسئولیت آموزش کودکان تا شش سال از بهزیستی به آموزش و پرورش است که بعد از سال‌ها امروز شاهد هستیم که مهدهای کودک زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما در بحث رتبه بندی معلمان که 50 همت اعتبار را به خود اختصاص داد، دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که هدف اول ارتقاء سطح کیفی آموزش از طریق افزایش رقابت بین معلمان و دومین هدف بالابردن شأن و منزلت معلمان است.

منادی، اجرای قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را سومین اقدام مهم مجلس برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده و علی‌رغم تمامی مخالفت‌هایی که وجود داشت، شاهد افزایش 60 درصدی حقوق اساتید دانشگاه‌ها هستیم که 30 درصد در دولت قبل و 30 درصد نیز در این دولت اعمال شده است. اعتبار اختصاص یافته به این قانون نیز حدود 60 همت است.

نماینده مردم تبریز در مجلس، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را چهارمین و مهم‌ترین اقدام مجلس شورای اسلامی در بحث آموزش برشمرد و یادآور شد: با اجرای این قانون تمامی موانع شرکت‌های دانش‌بنیان اعم از مشکلات بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و... از میان برداشته شد و در واقع می‌توان گفت شاه بیت این قانون، صدور مجور برای اساتید در ثبت شرکت دانش بنیان بود.

وی افزود: تصویب این قانون در سال گذشته، باعث شد تعداد شرکت‌های دانش بنیان کشور به 8 هزار شرکت ارتقا یابد.

انتهای پیام
captcha