کتاب «شناخت‌نامه مفاتیح‌الجنان» منتشر شد
کد خبر: 4141986
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

کتاب «شناخت‌نامه مفاتیح‌الجنان» منتشر شد

کتاب «شناخت‌نامه مفاتیح‌الجنان» با هدف آشنایی عموم مردم با این کتاب و پاسخ به سؤالات و شبهات آنها درباره ادعیه و زیارات مفاتیح‌الجنان از سوی انتشارات نورالحیات چاپ و منتشر شد.

طرح جلد کتاب «شناخت‌نامه مفاتیح‌الجنان»به گزارش ایکنا از اصفهان، «شناخت‌نامه مفاتیح‌الجنان» عنوان کتابی به قلم حمید الهی‌دوست، عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی‌(ص) العالمیه واحد اصفهان با همکاری مهدی عاصمی و تقریظ آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی است که در اردیبهشت‌ماه جاری از سوی انتشارات نورالحیات چاپ و منتشر شده است.

چنانکه نویسنده در پیشگفتار اشاره کرده، این کتاب حاصل یک سال بررسی و تحقیق در ادعیه «مفاتیح‌الجنان» بوده و هدف از تدوین آن، آشنایی اجمالی عموم مردم با این کتاب، مهم‌ترین ادعیه و زیارات آن، نکته‌سنجی‌های مهم و پاسخ به شبهات و سؤالات درباره آنهاست.

به اعتقاد نویسنده، ادعیه و زیارات علاوه بر تأثیر بسزایی که در معرفت و معنویت انسان‌ها دارند، مورد توجه و استقبال عموم مردم هستند و هنگام قرائت ممکن است سؤالاتی در اذهان آنها به وجود آورند. بنابراین، انجام تحقیقات بیشتر در خصوص نیایش‌ها و زیارات مأثور از ائمه اطهار(ع) ضروری به نظر می‌رسد.

«شناخت‌نامه مفاتیح‌الجنان» به شیوه درس‌نامه تهیه شده تا امکان تدریس آن برای طلاب و دانشجویان وجود داشته باشد. «آشنایی با مهم‌ترین مفاهیم در رابطه با ادعیه»، «آشنایی با محدث قمی و مفاتیح‌الجنان»، «روش‌شناسی مفاتیح‌الجنان»، «فضائل و ثواب‌ها»، «مباحث تاریخی در مفاتیح‌الجنان»، «کتاب‌شناسی ادعیه»، «اعتبارشناسی» و «آشنایی اجمالی با مهم‌ترین ادعیه و زیارات مفاتیح‌الجنان»، عناوین درس‌های هشت‌گانه این کتاب هستند.

انتشارات نورالحیات کتاب «شناخت‌نامه مفاتیح‌الجنان» را در 280 صفحه، 500 نسخه و با قیمت 250 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به مرکز پخش آن به نشانی اصفهان، خیابان شهید دکتر باهنر، کوی شماره 6 (رفسنجان)، کوچه رسالت، پلاک 34 مراجعه کنند و یا با شماره 09358832733 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha