مؤسسات و خانه‌های قرآنی خراسان‌شمالی ارزیابی و پایش می‌شوند
کد خبر: 4142572
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

مؤسسات و خانه‌های قرآنی خراسان‌شمالی ارزیابی و پایش می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه در مجموع ۴۸ مؤسسه قرآنی و ۱۲۰ خانه قرآن در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: امسال وضعیت مؤسسات و خانه‌های قرآن استان مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

بازدید میدانی از خانه‌های قرآن خراسان‌شمالیسیدناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهارکرد: امسال وضعیت خانه‌های قرآن و مؤسسات قرآنی استان با هدف همفکری و هم‌اندیشی بین مؤسسات و بررسی شیوه‌نامه‌های آنان مورد پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این بازدیدها به‌‌منظور شناسایی مشکلات، نقاط ضعف و قوت مؤسسات و خانه‌های قرآن انجام می‌شود، تصریح کرد: طی این بازدیدها، نقاط قوت و ضعف یادآوری شده و راه‌کارهایی برای تقویت و از بین بردن نقاط ضعف به مدیران این مراکز ارائه شد.

حسینی با تأکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی باید بیش از پیش مورد توجه مؤسسات و خانه‌های قرآن قرار بگیرد، گفت: فعالیت خانه‌های قرآن شامل برگزاری کلاس‌های قرآنی برای سنین مختلف در زمینه روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن است.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های قرآن با توجه به بوم و توانایی خود، چنانچه فضا و مدرس داشته باشند می‌توانند دوره‌های قرآنی برگزار کنند، افزود: اگر این مراکز طرح و یا ایده جدیدی در حوزه قرآن ارائه دهند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حسینی با بیان اینکه همه مراکز استان امسال در دو نوبت بازدید می‌شوند، که در مجموع 48 مؤسسه قرآنی و 120 خانه قرآن در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت با توجه به اینکه در سطح استان 11 مرکز قرآنی از با مجوز از شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که با برپایی آزمون‌های عمومی به پذیرفته‌شدگان گواهینامه معتبر ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha