پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد
کد خبر: 4144936
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد

همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) آیین تعویض پرچم گنبد منور و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی امروز، 10 خردادماه برگزار و نقاره‌های حرم ثامن الحجج(ع) نواخته شد.

حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در سالروز میلاد امام رضا(ع) آیین تعویض پرچم گنبد منور و پوشش ضریح حرم مطهر رضوی امروز، 10 خردادماه برگزار و نقاره‌های حرم ثامن‌الحجج(ع) نواخته شد.

این مراسم با حضور تولیت آستان قدس و جمعی از خادمان و زائران بارگاه امام رئوف در حالی برگزار شد که زائرانی که در روز ولادت میهمان حضرت بودند، همراه با خادمان شادمانه «رضا رضا جانم» را زمزمه می‌کردند.

مدت زمان برافراشته بودن پرچم سیاه به‌جای پرچم سبز براساس تقویم شیعه است. برای نمونه در ایام محرم و صفر از شب اول محرم پرچم سیاه افراشته می‌شود و تا پایان روز سوم ربیع‌الاول که سومین روز شهادت امام رضا(ع) است، به اهتزار در می‌آید.

همچنین در شب گذشته به‌مناسبت فرارسیدن ولادت امام هشتم(ع)، با مشارکت تشکل‌های مردمی و شهرداری مشهد، بیش از ٨٠٠ نقطه شهر در ساعت هشت و هشت دقیقه نورافشانی و جشن بزرگ «امام رضایی‌ها» نیز از ساعت ١٦ تا ٢٤ در مسیر میدان ١٥ خرداد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha