گره‌گشایی از کار مردم مهمترین رسالت ائمه جمعه است
کد خبر: 4149303
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری:

گره‌گشایی از کار مردم مهمترین رسالت ائمه جمعه است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: داشتن ارتباط با مردم، خدمت و گره‌گشایی از کار آنان، مهم‌ترین رسالتی است که امروز بر دوش ائمه جمعه قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری،به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور با عنوان «عهد حضور» با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دبیر شورای انقلاب فرهنگی و ائمه جمعه استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان، سه‌شنبه، 30 خردادماه به میزبانی استان همدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی تمام محاسبات و نقشه‌های دشمنان را برهم زده است، اظهار کرد: در تمامی این سال‌ها همیشه دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش بودند تا به انقلاب ضربه بزنند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه به‌عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی باید وظایف خود را به‌ خوبی بدانند و به آن عمل کنند، افزود: امروز سنگر، مسجد است و قرارگاه، نماز جمعه و مدیریت و فرماندهی هر دوی این مجموعه‌ها با ائمه جمعه است.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه باید بپرسیم امروز وضعیت این سنگرها و قرارگاه‌ها به چه نحوی است، تصریح کرد: اگر خدای نکرده کارها خوب پیش نرفت، معلوم می‌شود که نیازمند کار بیشتری در این عرصه هستیم و به بیان دیگر ارتباط قرارگاه با این مراکز به خوبی برقرار نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه اگر گاهی مسیر گم شد و یا دچار برخی اختلافات شدیم، این وظیفه فرمانده قرارگاه است که هماهنگ‌کننده بین نیروها باشد، اظهار کرد: این سفارش حضرت امام خمینی(ره) است که مسجد سنگر است، به بیان دیگر این مسجد است که می‌تواند نیروی شایسته برای حضور در این نبرد را تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه باید مساجد را به محل اجتماع گرم مؤمنین تبدیل کنیم و شاهد حضور پر شور جوانان در آن باشیم، گفت: اولویت اول کاری ائمه جمعه توجه و فعالیت در حوزه مساجد است، ائمه جمعه باید آرایش دفاعی متناسب با شرایط را چینش کرده و برای مقاومت، نیروها را سازمان‌دهی کنند و در کنار آن با پشتیبانی سنگرها به حل مشکلات بپردازند.

حاج‌علی‌اکبری افزود: اگر می‌خواهیم هویت دینی و انقلابی در فردی شکل بگیرد، این مهم با محوریت مسجد محقق خواهد شد، توجه به مساجد و ساخت مساجد در اماکن مختلف از ضرورت‌هاست که باید در پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه برای فعالیت در حوزه مسجد، نباید منتظر عمل دیگر نهادها باشند، تصریح کرد: اگر مشکلی در عرصه مساجد وجود داشته باشد، این وظیفه اصلی روحانیون است که وارد شوند و نقش امامت خود را ایفا کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: اگر نقش‌آفرینی ائمه جمعه در ارتباط با مساجد را از آن‌ها بگیرند در واقع امام جمعه رکن هویتی خودش را از دست داده؛  ائمه جمعه باید برای رفع کمبودها و مشکلات در گذشته با تمام توان به میدان بیایند، امروز زمان جبران و تدبیر جدید برای این موضوعات است.

حاج‌علی‌اکبری مؤمن و مجاهد تراز اول را محصول مسجد عنوان کرد و گفت: با مشاهده زندگی‌نامه شهدا، می‌بینیم که بیش از 97 درصد از شهدا از بچه‌های مسجدی بودند، دستیابی به محله، شهر و نظام اسلامی بی‌مسجد میسر نمی‌شود، در دور جدید مدیریت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از ابتدا بر مسئله مسجد تأکید داشتیم و پس از گذشت چندین سال نیازمند بازطراحی در این حوزه هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اولین نقطه تصمیمات ائمه جمعه در منطقه خودشان، باید مسئله مسجد و اداره مسجد باشد و آن را وظیفه مسلم خود بدانند، بیان کرد: چه دیگران و نهادهای دیگر همکاری کنند و چه همکاری نکنند، این وظیفه بر دوش ائمه جمعه قرار دارد و لازم است تا برای موفقیت به شکل مناسب، عاقلانه، عالمانه، هنرمندانه و مجاهدانه عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نهاد امامت جمعه در ارتباط با مساجد کشور باید خودسازی را از خود شروع کند، افزود: در این مسیر باید از همه ظرفیت‌های موجود و افراد تأثیرگذار به نحو احسن استفاده کنیم، در بسیاری از مساجد در مناطق مختلف شاهد حضور پرشور نسل جوان هستیم که ضروری است از تجارب این مساجد برای استفاده در مساجد دیگر بهره ببریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان گفت: داشتن ارتباط با مردم، خدمت و گره‌گشایی از کار آنان، مهم‌ترین رسالتی است که امروز بر دوش ائمه جمعه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha