خط‌مشی شهید چمران اصلی‌ترین محور مقاومت است
کد خبر: 4149507
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵

خط‌مشی شهید چمران اصلی‌ترین محور مقاومت است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: شهید چمران با حضور در لبنان مسیری مهم برای مبارزه را ایجاد کرد که امروز همان مسیر یکی از اصلی‌ترین محورهای مقاومت علیه اسرائیل و استکبار است.

سید ناصر ابوشریف

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، عصر چهارشنبه، 31 خردادماه، در نشست تخصصی «بررسی ابعاد شخصیتی شهید چمران و نقش مقاومت در تحولات منطقه» که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، شهید چمران را شخصیتی فراملی دانست و گفت: صحبت در خصوص این شخصیت مبارز بسیار سخت است. این شهید در جبهه مقاومت آثار و برکات بسیار از خود برجای گذارد و ناشناخته بودن این شخصیت در جهان نقطه ضعفی برای جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید چمران با حضور در لبنان مسیری مهم برای مبارزه را ایجاد کرد که امروز همان مسیر یکی از اصلی‌ترین محورهای مقاومت علیه اسرائیل و استکبار است، افزود: این شهید والامقام در رشته‌های علمی سرآمد بود و می‌توانست بهترین موقعیت شغلی و زیستی را در امریکا داشته باشد، اما مبارزه با دشمنان را ترجیح داده و انجمن اسلامی را در امریکا ایجاد کرد و با حضور در لبنان و فلسطین اسلام را بار دیگر در منطقه احیا کرد.

ابوشریف ضرورت معرفی شهید چمران برای نوجوانان را متذکر شد و افزود: پس از شهید چمران نوجوانان و جوانان بسیاری از ایشان پپروی کرده و دانش آموخته مکتبش شدند و با دست خالی دست از مجاهدت و مبارزه برنداشتند.

شهید چمران در میدان مبارزه شمشیر بران بود

خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیز در این نشست شهید چمران را فردی منحصر به‌فرد دانست که با رفتار و عمل صالح برای رضای خدا، دفاع از مظلوم و اجرای عدالت در جهان گام‌های مؤثری برداشت.

وی تصریح کرد: از نگاه آزادی‌خواهان جهان شهیدانی چون چمران و سردار سلیمانی برای برقراری عدالت و مبارزه در مقابل دشمنان همچون شمشیری در میدان حاضر بودند و با دشمنان به نبرد می‌پرداختند. مسیر مورد نظر شهدا، مسیری خلاف ذائقه ستمگران است. رزمندگان اسلام و مجاهدان در این راه نهضتی ایجاد کردند که در مقابل طاغوت ایستادگی کرده و حامی مظلومان و محرومان باشند.

البطش با بیان اینکه پس از خروج مصر از میدان مبارزه با اسرائیل، ایران به‌عنوان بخشی از امت اسلامی و نوادگان سلمان فارسی در میدان نبرد با رژیم صهیونیستی وارد شد، گفت: با پیروزی انقلاب امام راحل اسرائیل را غده سرطانی و امریکا را شیطان بزرگ خواندند و فلسطین را به‌عنوان اولین مشکل جهان اسلام یاد کردند و با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس حمایت همه‌جانبه از فلسطین را اعلام و با تشکیل سپاه قدس نیرویی جهانی را برای آزادی قدس شریف فراخواندند.

خالد البطش

وی در تکمیل سخنان خود بیان کرد: امام راحل و فرمان ایشان در این رابطه زمینه مبارزه مردم آزادی‌خواه علیه رژیم صهیونیستی را فراهم کرد و به‌دنبال این اقدامات جوامع استکباری به‌منظور جلوگیری از نفوذ ایران جنگ را بر کشور تحمیل کردند، اما جنگ پایان کار نبود و با پیروزی رزمندگان اسلام هجمه دشمنان با ایجاد فتنه‌های مذهبی، طایفه‌ای و تفرقه‌افکنی ادامه پیدا کرد.

البطش با بیان اینکه جبهه مقاومت با حضور رزمندگان مجاهدی همچون سردار سلیمانی با رشادت و ایستادگی در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن ایستاد و پس از 10 سال خاموش شد، گفت: امروز اقتدار ایران باعث شد تا شاهد عقد پیمان‌نامه‌های مختلف ایران با سایر کشورها همچون عربستان باشیم که به واسطه این پیمان مسیر وحدت تقویت شده و به‌دنبال آن آرمان‌های فلسطین تقویت شود.

انتهای پیام
captcha