جشن 18 کیلومتری غدیر در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4151995
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶

جشن 18 کیلومتری غدیر در همدان برگزار می‌شود

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان با اشاره به برگزاری جشن 18 کیلومتری در این استان گفت: این جشن علاوه بر شهر همدان در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود که بیش از 400 موکب در این جشن برپا می‌‍شود.

مهدی صلواتیان، دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدانمهدی صلواتیان، دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: برنامه‌ جشن‌های غدیر در سطح استان همدان با همکاری گروه‌های مختلف مردمی، پایگاه‌ها هیئت‌ها، مساجد، خیرین، ارگان‌ها، ادارات و نهادها در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه این جشن‌ها از روز عید قربان با به اهتزار درآمدن پرچم سبز علوی کلید خورده است، گفت: این برنامه‌ها تا روز مباهله ادامه دارد و به‌صورت محوری، پنج جشن شامل جشن عید قربان، جشن میلاد امام هادی(ع)، جشن‌های عید غدیر در شب عید غدیر، روز عید غدیر و جشن روز مباهله برگزار شده و می‌شود.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان اهتزار پرچم علوی در روز عید قربان، رونمایی ترانه غدیر، جلسه با مدیران برای هماهنگی برپایی موکب‌ها در این ایام را از برنامه‌های ستاد غدیر همدان برشمرد و افزود: با توجه به برگزاری جشن 18 کیلومتری در همدان برنامه‌های متعددی برای این پیاده‌روی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشن علاوه بر شهر همدان در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود، گفت: در مسیر این پیاده‌روی بیش از 400 موکب پیش‌بینی شده که 130 موکب آن در شهر همدان و در محل بلوار ارم از ساعت 17 تا 23 همزمان با روز عید غدیر، 16 تیرماه مشغول خدمت‌رسانی خواهد بود. برنامه‌های فرهنگی، کودک و نوجوان، نهج‌البلاغه و قرآن، مشاوره، سرگرمی، مسابقه و اهدای جوایز، مسابقه خانوده و جوانی جمعیت، پاسخ به شبهات و... در برنامه پیاده‌روی پیش‌بینی شده است، امیدواریم برنامه گسترده و با شکوهی را برای غدیر به نمایش بگذاریم.

صلواتیان نورافشانی، بازسازی واقعه غدیر، حرکت خودرویی، موتوری و دوچرخه‌سواران به‌صورت کاروان شادی، برگزاری جشن‌های غدیریه در محلات، بوستان‌ها و گروه‌های مردمی را از برنامه‌های دیگر ایام دهه امامت و ولایت برشمرد و افزود: برنامه خطبه‌خوانی غدیر با حضور مبلغان مساجد نیز انجام خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان گفت: پیش‌بینی شده با پای کار آمدن هیئت‌ها و گروه‌ها، امسال بیش از 18 هزار برنامه در ایام دهه  امامت و ولایت تا روز مباهله در سطح استان همدان اجرا شود. اطعام و افطار یکی از مهم‌‎ترین برنامه‌هاست؛ سال گذشته حدود 396 هزار اطعام‌دهی و توزیع غذا در دهه ولایت و امامت داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌شود با همکاری خیرین، جمع‌آوری نذورات و همکاری هیئت‌ها و گروه‌های جهادی و مردمی این تعداد به بیش از 400 هزار برسد.

انتهای پیام
captcha