الگوهای صحیح و فضلیت‌بار را به نسل جوان معرفی کنیم
کد خبر: 4152890
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
تولیت آستان قدس رضوی:

الگوهای صحیح و فضلیت‌بار را به نسل جوان معرفی کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، با تاکید بر ضرورت ارائه الگوی صحیح و فضلیت‌بار به جوانان، گفت: اگر الگوی صحیح، ارزشی و فضیلتمند را به نسل جوان خود معرفی نکنیم، بدخواهان و راهزنان اعتقادی و فکری الگوهای بدلی خود را وارد ذهن جوانان ما خواهند کرد. 

حجت الاسلام مروی، تولیت استان قدس رضوی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حاج شیخ احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در امروز، 14 تیرماه،  امروز، ۱۴ تیرماه، در مراسم رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب در مسجد جامع تبریز، با تاکید بر ضرورت ارائه الگوی صحیح و فضلیت‌بار به جوانان، گفت: اگر الگوی صحیح، ارزشی و فضیلتمند را به نسل جوان خود معرفی نکنیم، بدخواهان و راهزنان اعتقادی و فکری الگوهای بدلی خود را وارد ذهن جوانان ما خواهند کرد. 

وی با اشاره به سابقه‌ درخشان تبریز در حوزه فقه، فلسفه، عرفان و حکمت، اظهار کرد: فقهای بزرگ و نام آوری در این خطه پرورش یافته‌اند و تبریز در حوزه شعر و ادب و جهاد و مقاومت نیز می‌درخشد. 

مروی، با اشاره به رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» که شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره)، پدر بزرگوار رهبر معظم انقلاب است، افزود: این عالم بزرگوار ناشناخته مانده است، در حالی که شخصیت بسیار بزرگی بوده و باید به عنوان نماد و الگوی بافضیلت به جامعه بشری معرفی شوند. 

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این‌که برگزاری این محافل و مجالس، یک امر تشریفاتی و کلیشه‌ای نیست، بلکه تجلیل از مقام علم، فقاهت و تقوا و همچنین زنده نگه‌داشتن فضیلت‌های بشری است، خاطرنشان کرد: این علما الگوهای ارزشمند و هویت‌ساز هستند که باید به جامعه معرفی شوند. 

وی با بیان این‌که الگوسازی از چنین شخصیت‌هایی، یک جامعه دینی، ارزشی و فضیلتمند می‌سازد، یادآور شد: هر جامعه برای خود الگوها و نمادهایی دارد و کشورهای فاقد نماد و قهرمان به وسیله ابزارهای هنری اسطوره‌های خیالی برای خود می‌سازند تا به جامعه خود هویت و شخصیت بدهند؛ برخی نیز قهرمان سایر کشورها را سرقت کرده و ازآن خود می‌کنند. 

مروی، با اشاره به تاکیدات قرآن کریم به امر الگوها و نمادها، تاکید کرد: قرآن کریم نیز از این امر مهم غفلت نکرده و پیامبر گرامی اسلام(ص) و انبیاء را به عنوان نماد معرفی کرده است؛ کسانی که در مکتب تربیتی انبیاء رشد کرده و تبعیت کردند نیز هویت ساز هستند. 

تولیت استان قدس رضوی، با بیان این‌که امروز دشمنان می‌خواهند مردم، جامعه و نسل جوان ما را بی‌هویت کرده و الگوهای بدلی و خسارت بار به آنان ارائه دهند، افزود: در حوادث سال گذشته دشمن با طراحی دقیق وارد میدان شده بود تا الگوها و نمادهای جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده و نمادهای پست و حقیر را به عنوان نماد بدلی ارائه دهد. 

وی در این خصوص افزود: دشمنان بشریت برای سلطه بر مردم و جوامع، ابتدا هویت آنان را گرفته و سپس مطیع امر خود می‌گردانند. 

مروی، با تاکید بر این‌که ارزش‌ها و فضیلت‌ها مشمول مرور زمان نمی‌شوند و همیشگی هستند، از این رو باید فضایل بزرگان تاریخ الگوسازی شود، گفت: آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) نیز عشق عمیقی به ساحت مقدس امام رضا(ع) داشتند و شخصیت بسیار بزرگواری بودند که تا آخرین لحظه عمرشان دست از کسب علم و دانش برنداشتند. 

انتهای پیام
captcha