تولید ۳۰ محصول قرآنی در خراسان رضوی به مناسبت عید غدیر
کد خبر: 4153092
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

تولید ۳۰ محصول قرآنی در خراسان رضوی به مناسبت عید غدیر

مسئول دبیرخانه مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به اجرای بیش از 170 فعالیت‌ فرهنگی، هنری، قرآنی به مناسبت دهه ولایت از تولید ۳۰ محصول قرآنی در خراسان رضوی به مناسبت عید غدیر در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، مسئول مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانبه گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، مسئول مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان کرد: عید غدیر عیدی مردمی است و پیغمبر گرامی اسلام در این روز در حضور مردم حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود منصوب کرد و همین واقعه پیام مردمی بودن این عید را می‌رساند. باید گفت که رمز جاودانگی این عید بزرگ مردمی بودن آن و حضور توده‌ های مردم و مشارکت آن‌ها در برگزاری این عید است.

وی افزود: ۱۷۴ برنامه و فعالیت مخصوص این ایام تدارک دیده شد که شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای است و در ۲۷ شهرستان و با همت معاونت‌های فرهنگی، رسانه‌ای، هنری و قرآنی  از آغاز دهه ولایت برگزار و تا روز عید غدیر ادامه دارد.

کاظمی‌نسب ادامه داد: معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فعالیت‌هایی همچون شب شعر به مناسبت دهه ولایت و امامت در مشهد و شهرستان‌ها، نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌ها با موضوع ولایت و امامت، مراسم رونمایی و معرفی کتب ولایت و امامت، معرفی کتاب در حوزه امامت در فضای شهری با اکران مردمی، نمایشگاه‌های خوشنویسی و نقاشی کودک و نمایشگاه عکس غدیر برگزار کرد.

مسئول مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  گفت: برگزاری همایش آوا‌ها و نوا‌ها در جنوب خراسان رضوی، برنامه‌های جنگ، شعر، موسیقی و اکران فیلم‌هایی به مناسبت عید غدیر در نظر گرفته شده همچنین گروه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر دارد از علاقمندانی که مایلند به مناسبت این ایام فیلمی تولید کنند، حمایت می‌کند.

کاظمی‌نسب ادامه داد: تولید ۳۰ محصول قرآنی در کل استان به مناسبت عید غدیر، برگزاری پاتوق‌های قرآنی در مساجد خراسان رضوی، سخنرانی و مسابقات قرآنی از جمله اقدامات گروه قرآنی در این ایام بوده است.

مسئول مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های این ایام در شهرستان‌های استان اظهار کرد: برنامه‌هایی از جمله اجرای صحنه‌ای نمایش کمدی «خاطرات یک مرده شور » در شهرستان قوچان، اجرای نمایش صحنه‌ای با موضوع ولایت در سالن ادیب نیشابور، اجرای تئاتر و اکران فیلم سینمایی با موضوع ولایت در شهرستان تربت‌حیدریه، برگزاری شب شعر و نمایش فیلم مذهبی در شهرستان بردسکن، غبار رویی مزار شهدا و شب شعر ولایت در شهرستان باخرز، اجرای نمایش واقعه غدیر خم در مه ولات، برگزاری کارگاه کودک خلاق با موضوع «من بچه شیعه هستم» در شهرستان فریمان برای این ایام تدارک دیده شد.

کاظمی‌نسب افزود: اجرای نمایش عید غدیر خم به همت گروه تعزیه و اکران فیلم‌های سینمایی «غریب»، «دسته دختران»، «بابا سیبیلو» در شهرستان خلیل‌آباد، گردهمایی بزرگ سادات در شهرستان کلات، اکران نمایش فیلم سینمایی و شب شعر و غرفه کودک و نقاشی با محوریت عید غدیر خم در شهرستان رشتخوار، بازسازی نمایش عید غدیر خم در آستان مقدس سیدمرتضی در کاشمر، اجرای فیلم‌های سینمایی و تکریم سادات و مراسم یاد بود هنرمندان موسیقی در شهرستان چناران و... از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت دهه ولایت و امامت  است که از آغاز این دهه در شهرستان‌های استان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha