صحنه اصلی را در جنگ شناختی رها نکنیم
کد خبر: 4154143
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
حجت‌الاسلام تقی‌زاده:

صحنه اصلی را در جنگ شناختی رها نکنیم

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در جهاد تبیین جامعه ایمانی باید مراقب قدم‌های آخر در رأس قله باشد که دچار خطای محاسباتی نشود و در جنگ شناختی که دشمن ایجاد کرده، صحنه اصلی رها نشود؛ خیلی از انقلاب‌های مؤمنان در همین نقطه ثمردهی دچار مشکل شده است.

علی تقی زاده، رئیس دارالقرآن الکریم

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس دارالقرآن الکریم کشور امروز، ۱۹ تیرماه در دوره توانمندسازی قرآنیان چهارمحال‌وبختیاری که با محوریت جهاد تبیین و تدبر در قرآن کریم در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اشاره به حادثه گوهرشاد و قیام خونین مردم، گفت: پیروزی جبهه حق وعده قطعی خداست اما آنچه باعث شده جبهه حق در نقاط انتهایی به مشکل برخورد کند، خود مؤمنان هستند که در مواردی دچار خطای محاسباتی می‌شوند. 

تقی‌‌زاده با استناد به داستان حضرت موسی در سوره مبارکه مائده، بیان کرد: خداوند در این سوره اشاره دارد که حضرت موسی پس از پیروزی وارد سرزمین مقدس نشدند و در آخرین قدم در امتحان الهی شکست خوردند. 

وی ادامه داد: در جهاد تبیین نیز جامعه ایمانی باید مراقب قدم‌های آخر در رأس قله باشد که دچار خطای محاسباتی نشود و در جنگ شناختی که دشمن ایجاد کرده، صحنه اصلی رها نشود؛ خیلی از انقلاب‌های مؤمنان در همین نقطه ثمردهی دچار مشکل شده است.

تقی‌زاده اظهار کرد: امروز باید پای کار نظام بمانیم و ولی الهی را همراهی کنیم، با جهاد امید نکات مثبت را در جامعه نشر دهیم و صحنه واقعی را ببینیم تا دچار سیاه‌نمایی در جامعه نشویم. 

وی با بیان اینکه جامعه در فقر قرآنی و بی‌سوادی قرآنی به سر می‌برد، اضافه کرد: چندین ماه است که موضوع عفاف و حجاب در جامعه پررنگ شده اما چون تدبیر عمیق در آیات قرآن صورت نگرفته است، مردم راه را گم کرده‌اند. 

تقی‌زاده با اشاره به اینکه ماجرای خلقت آدم و تمرد ابلیس ۱۰ بار در قرآن مطرح شده است، توضیح داد: اغوا یک خطای محاسباتی است که شیطان با وسوسه در تلاش است انسان‌ها را اغوا کند و به سمت لختی و عریانی بکشاند و دغدغه مردم را تغییر دهد تا از مقصد خود دور شوند. 

وی با بیان اینکه ابلیس‌صفتان تظاهر می‌کنند دنبال آزادی و حقوق بشر هستند، گفت: تناول کردن و لباس با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند و عریانی جامعه نیز بلافاصله بعد از خوردن میوه ممنوعه و تمرد شروع شد و این هشداری برای خوردن حلال طیب است تا به دام شیطان نیفتاد. 

برنامه غرب برای جامعه اسلامی

تقی‌زاده با اشاره به اینکه طرح غرب برای جمهوری اسلامی آندلسی‌کردن جامعه است، تصریح کرد: دشمن با پررنگ کردن فضای جنسی در آندلس باعث سقوط آن شد و گام به گام جلو آمده است تا این فضا را در جامعه عرف کند اما ما هنوز اقدام جدی در این راستا نکردیم. 

وی اظهار کرد: ما در نقطه راهبردی دچار مشکل شدیم و اگر دنبال جهاد تبیین هستیم باید به مفاهیم قرآنی بپردازیم و در جنگ پیچیده فرهنگی و بحران اجتماعی که شبیه جنگ احزاب است ثابت‌قدم بمانیم چرا که اگر مسیر حق نبود دشمن برای نابودی آن، این همه هزینه نمی‌کرد. 

تقی‌زاده با اشاره به عملیات گسترده دشمن در فضای رسانه، بیان کرد: قرآن را به مردم ارائه کنید و اگر می‌خواهید در این مسیر اثرگذار باشید باید قیام‌لله کنید و تمام تلاش‌ها و حرکات زندگی مملو از خدمت باشد. 

وی در پایان گفت: سازمان دارالقرآن کریم آمادگی دارد از محتواها و طراحی‌های قرآنی حمایت و پشتیبانی کند.

انتهای پیام
captcha