فضای مجازی نیازمند مدیریت خالصانه و جهادی است
کد خبر: 4154503
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
امام جمعه تایباد:

فضای مجازی نیازمند مدیریت خالصانه و جهادی است

امام جمعه تایباد گفت: فضای مجازی نیازمند مدیریت خالصانه و جهادی است، مدیریتی که با علم، اخلاق، هنر و ارزش‌های دینی همراه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام‌جمعه تایبادحجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام‌ جمعه و رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان تایباد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: دشمن با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در تمام جوامع بشری به‌ویژه  کشورهای اسلامی در حال قتل‌عام فرهنگی است و برای تقویت این فتنه با برنامه‌ریزی و سازوکار هدف‌مند عمل می‌کند.

وی با اشاره به فقر فرهنگی و بی‌توجهی والدین نسبت به فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی، افزود: فقر فرهنگی و بی‌توجهی والدین سبب شده عده‌ای نسبت به ارزش‌های دینی دیگران بی‌تفاوت شوند. افرادی که قصد دارند از طریق امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به میدان بیایند، ابتدا باید صبر و تقوای الهی پیشه کنند و سپس با اطلاعات قوی و به‌روز در یک اقدام جهادی و گروهی این فریضتین را انجام دهند. داشتن خصوصیاتی همچون کرامت، عدالت، علم بالا، استدلال، عاطفه و مهربانی به‌صورت مستمر برای نتیجه بهتر، در رفتار آمران به معروف و ناهیان از منکر امری ضروری است.

ملکی ابرده مبحث فرهنگ را جلوتر از گشت ارشاد و توصیه‌ها دانست و گفت: باید قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد، عوامل پیشگیرانه و بازدارنده فرهنگ‌سازی شود. همه شهروندان که نسبت به اسلام، شهدا و آرمان‌های شهدا خود را مسئول می‌دانند، باید در انجام فریضه واجب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گام بردارند تا شرمنده شهدا نشویم.

امام جمعه تایباد با استناد به فرموده مقام معظم رهبری، تصریح کرد: امروز باید بگوییم فضای مجازی به زندگی‌های مردم وارد شده و جای فضای حقیقی را گرفته است لذا مدیریت انقلابی و جهادی باید به میدان بیاید، نیاز به مدیریت‌های علمی با سازوکار است. کسانی که دستی در کار دارند در فضای مجازی وحدت رویه را سامان بدهند. فضای مجازی آمده تا در زندگی مردم غیرت، فرهنگ، ارزش‌ها، حجاب، عفت، وحی و دین را ضعیف کند. 

وی اظهار کرد: هدف دشمن از تضعیف دین مردم ایران این است که عقیده دارد اگر دین الهی و اسلام ناب در جامعه اسلامی حاکم شود، دیگر جایی برای حضور مستکبران نمی‌ماند. مستکبران برای سلطه، ابتدا در افکار عمومی تشویش به‌وجود می‌آورند و استحاله فرهنگی و فکری می‌کنند، سپس نقشه خود را عملی می‌سازند. ملتی که آزاد و بصیر باشد هیچ‌وقت فریب فتنه دشمنان را نمی‌خورد.

ملکی ابرده در مورد فتنه‌های سیاسی بیان کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که در فتنه‌های سیاسی که راه بر شما مشتبه است حق کجاست و چیست؟ باید جامعه به حدی از بلوغ فکری و رشد سیاسی برسد که اسیر فتنه دشمن نشود و دشمن نیز نتواند بر افکار مردم نفوذ کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان تایباد گفت: فضای مجازی نیازمند مدیریت خالصانه و جهادی است، مدیریتی که با علم، اخلاق، هنر و ارزش‌های دینی همراه شود.

انتهای پیام
captcha