نکوداشت مفاخر موجب ایجاد انگیزه در بین نسل جوان می‌شود
کد خبر: 4154759
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی:

نکوداشت مفاخر موجب ایجاد انگیزه در بین نسل جوان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه مفاخر میراث گرانبها برای نسل‌های بعدی هستند، گفت: انس و الفت جوانان با مفاخر و شخصیت‌های ماندگار موجب ظهور استعدادهای جدید و مفاخر نوظهور در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه 21 تیرماه، در سومین همایش تجلیل از زنده‌نامان تبریز با بیان اینکه تجلیل از مفاخر به نوعی اهمیت دادن به علم، معرفت، ادب، دین، مذهب، تاریخ، فرهنگ و هنر، رشادت و جوانمردی است، گفت: باید فرهنگ تجلیل از مفاخر را در جامعه گسترش داد و این شخصیت‌ها را که پایه‌های علمی و فرهنگی جغرافیای زیستی خود را تشکیل می‌دهند را به همگان معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه این افراد مایه سرافرازی و بالندگی جامعه هستند، افزود: جامعه‌ای که مفاخر ندارند به ورطه سقوط می‌افتند و بزرگداشت این مفاخر از مهمترین وظایف و تکالیف دستگاه‌های فرهنگی بوده و موجب اعتلای فرهنگی جامعه می‌شود. برگزاری این مراسم‌ و نکوداشت‌ها زمانی تأثیرگذاری بیشتری دارد که مخاطب نسل جوان باشد چراکه مفاخر موجب ایجاد انگیزه، تشویق و الگوگیری نسل جوان و آینده‎سازان استان و شهر می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مفاخر میراث گرانبها برای نسل‌های بعدی هستند، گفت: انس و الفت جوانان با مفاخر و شخصیت‌های ماندگار موجب ظهور استعدادهای جدید و مفاخر نوظهور در جامعه می‌شود. آذربایجان‌شرقی و تبریز همواره شاهد طلوع ستارگانی پرفروز و جایگاه نشر اندیشه‌های بالا بوده و گنجینه‌ای از تولید مفاخر در طول تاریخ کشورمان به شمار می‌رود.

آل‌هاشم با اشاره به اینکه بسیاری از مفاخر در میان بی‌توجهی و غفلت چندین ساله از یادها رفته‌اند یا از سوی برخی به سرقت رفته و آثار آنها تحریف شده است، یادآور شد: این مفاخر و شخصیت‌ها برای هویت‌سازی برای دیگران باید در جامعه مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر ضرورت صیانت از داشته‌ها، سرمایه انسانی و ممانعت از تحریف و سرقت‌های ادبی، فرهنگی و تاریخی گفت: برای حفظ جایگاه این استان در افق فرهنگی، هنری، ادبی و تاریخی باید در تولید آثار و مفاخری که افتخارآفرینی کرده اند، تلاش کرد. باید با بازگویی و بازمعرفی مفاخر و شخصیت‌های ماندگار استان، بزرگی تاریخ و تمدن این دیار را به جهانیان بشناسانیم و تبریز را به دوران شکوهمند و عظمت خود برگردانیم.

آل‌هاشم با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پدر رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته در تبریز اظهار کرد: این برنامه تأثیر زیادی در روحیه نسل جوان گذاشت و برگزاری مراسم مشابه می‌تواند پلی بین مفاخر دیروز، امروز و نسل آینده برقرار کند.

امام جمعه تبریز گفت: این مراسم نباید اینجا تمام شود بلکه باید نقطه آغازی برای معرفی بیشتر و عمیق بزرگان و شخصیت‌های این استان به جامعه باشد تا جوانان این آب و خاک بدانند که این بزرگان در کوچه پس کوچه‌های این شهر با همه محدودیت‌ها و امکانات کم چه آثاری تولید کرده‌اند که هم‌اکنون به افراد تأثیرگذار در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تبدیل شده‌اند.

وی به مسئولان دستگاه‌های متولی توصیه کرد که تجلیل از مفاخر و شخصیت‌های مهم را در قید حیات آنها انجام دهند. 

انتهای پیام
captcha