دوره تابستانه حفظ قرآن کریم طلاب خوزستانی برگزار شد
کد خبر: 4155897
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

دوره تابستانه حفظ قرآن کریم طلاب خوزستانی برگزار شد

مراسم اختتامیه دوره تابستانه حفظ قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه قرآنی استان خوزستان 26 تیرماه در استان همدان برگزار شد.

دوره تابستانه حفظ قرآن کریم طلاببه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم اختتامیه دوره تابستانه حفظ قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه قرآنی استان خوزستان 26 تیرماه در استان همدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی بلادیان، مدیر حوزه علمیه خوزستان در این مراسم با بیان اینکه حفظ قرآن باید مقدمه‌ای برای عمل به قرآن و در پس از آن تبلیغ قرآنی خطاب به طلاب گفت: رسالت طلبه محافظت از دین، مکتب و قرآن و رشد مردم است. در حال حاضر که مسلح به قرآن و معارف قرآنی هستید بهتر می‌توانید این وظیفه را انجام دهید.

وی اظهار کرد: گرچه در حال حفظ قرآن و یادگیری معارف قرآنی هستید، اما برای مقابله با شیطان باید برای خود برنامه مستمر اخلاقی داشته باشید. یکی از آسیب‌هایی که ممکن است به آن دچار شوید، کبر و غرور است. بنابراین مراقب حیله‌های شیطان باشید.

بلادیان با بیان اینکه دشواری‌های موجود در راه حفظ و یادگیری معارف قرآنی نباید شما را از ادامه را منصرف سازد، گفت: انس با قرآن و اهل بیت (ع) در این راه اهمیت فراوانی دارد.

حجت‌الاسلام امیر سیاحی، کارشناس قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان نیز درباره این دوره گفت: در این دوره که از ۷ تیر آغاز شد، طلاب ۷ مدرسه علمیه الغدیر اهواز، بقیه الله(عج) اندیمشک، رضویه هویزه، حضرت قائم(عج) حمیدیه، سیدالشهدا(ع) خرمشهر، المهدی(عج) مسجد سلیمان و امام موسی کاظم(ع) شادگان شرکت کردند.

وی اظهار کرد: حفظ قرآن کریم، مرور و تثبیت محفوظات گذشته، ترجمه و مفاهیم، تجزیه و ترکیب، آداب طلبگی و موضوعات انگیزشی از سرفصل‌های این دوره بیست روزه بود.

سیاحی گفت: این دوره به صورت همزمان برای مدارس علمیه قرآنی سه استان خوزستان، همدان و بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام
captcha