میزبانی بقاع متبرکه شاخص البرز از طرح «بصیرت عاشورایی»
کد خبر: 4156290
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

میزبانی بقاع متبرکه شاخص البرز از طرح «بصیرت عاشورایی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل  اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه شاخص استان البرز از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه‌برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفان با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه از جمله این اهداف است.

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه البرز افزود: در ایام ماه محرم مبلغان بومی نیز در بقاع متبرکه حضور خواهند داشت و در این راستا از ظرفیت مبلغان غیر بومی نیز استفاده می‌شود که به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

دشتکی با بیان اینکه برگزاری همایش «احلی من العسل»، همایش «رهروان زینبی»، برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی از برنامه‌های محوری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در این ایام است، یادآور شد: از شهادت امام سجاد(ع) تا پایان ماه محرم در بقاع متبرکه استان البرز مراسم زیارت عاشورا نیز قرائت می‌شود.

انتهای پیام
captcha