نشاط و امید بین دانشجویان گسترش یابد
کد خبر: 4157109
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
زیویار:

نشاط و امید بین دانشجویان گسترش یابد

استاندار لرستان با بیان اینکه طرح حامیم به دنبال این است که دانشگاه با رویکرد اسلامی و ایرانی فعالیت کند، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند ناامیدی را ترویج کند که می‌طلبد نشاط و امید در سطح دانشگاه‌ها و بین دانشجویان گسترش یابد.

نشست طرح حامیمبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان در نشست برنامه‌ریزی طرح حامیم (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی) امروز، ۳۱ تیرماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، محیط دانشگاهی را محیطی دانست که همواره بایستی تبادل دیدگاه و نظرات در آن وجود داشته باشد و تقویت شود و گفت: طرح حامیم یک طرح بسیار ارزشمند است؛ تربیت و شبکه‌سازی دانشجویان به عنوان کنشگران دینی، مذهبی، فرهنگی، انقلابی یک بحث بسیار مهم و ارزشمند در طرح حامیم است.

وی با بیان اینکه شبکه‌سازی بایستی همراه با تقویت و تمرین کار گروهی انجام شود و تلاش شود نشاط و امید در سطح دانشجویان گسترش یابد، افزود: دشمن تلاش می‌کند ناامیدی را ترویج کند که طرح‌هایی همچون حامیم از ابزارهای مقابله با تاکتیک‌های دشمن است.

زیویار با بیان اینکه اهمیت دانشگاه از نگاه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری کارخانه انسان‌سازی و تربیت انسان‌های متعهد و متخصص است، تصریح کرد: دانشجویان سرمایه‌های آینده‌ساز جامعه هستند و ما باید کوشش کنیم عالم متعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه نظام سلطه تلاش کرده است دانشگاه‌های سایر کشورها نیز در خدمت اهداف همان نظام سلطه فکری غرب باشد، اظهار کرد: یکی از شگردهای نظام سلطه مبحث استعمار نو است؛ به این‌صورت که مثلاً گفتمان نظام سلطه می‌گوید علم بی‌طرف است در حالی که این چنین نیست.

وی با تأکید بر اینکه وقوع انقلاب اسلامی و گفتمان برآمده از این انقلاب یک نهضت بزرگ علیه استبداد پهلوی و استعمار بود، گفت: تفاوت نگاه حضرت امام خمینی(ره) با علمای پیش از خودش این بود که امام(ره) هم علیه استبداد قیام کرد هم علیه استعمار خارجی در حالی که خیلی از مبارزان پیش از ایشان فقط روی یکی از این جنبه‌ها تأکید می‌کردند.

زیویار با بیان اینکه طرح حامیم به دنبال این است که دانشگاه با رویکرد اسلامی و ایرانی فعالیت کند، اضافه کرد: حوادثی مثل تسخیر سفارت آمریکا در سال 58 از نظر حضرت امام(ره) انقلاب دوم نام گرفت و هدف امام(ره) این بود که هیمنه استکبار و نظام سلطه شکسته شود
انتهای پیام
captcha