اجرای طرح استانی «حامیم» در استان مرکزی
کد خبر: 4159236
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

اجرای طرح استانی «حامیم» در استان مرکزی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی از اجرای طرح «حامیم» برای دومین سال متوالی در استان خبر داد و گفت: در این طرح 250 دانشجوی دختر و پسر شرکت دارند.

نشست خبری حجت الاسلام جواد افشار نجفی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام جواد افشارنجفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، امروز، ۸ مرداد، در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح طرح «حامیم» در استان برگزار شد، اجرای طرح یاد شده را برگرفته شده از منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد حلقه‌های میانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و ادامه داد: امسال برای دومین سال متوالی طرح در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور در حال انجام است.

وی به منویات رهبری در خصوص ضرورت و اهمیت تشکیل تمدن نوین اسلامی استناد کرد و گفت: ایشان برای رسیدن به این مهم به تشکیل حلقه‌های میانی جریان‌ساز در جامعه اسلامی اشاره فرمودند؛ از این رو برای تحقق فرمایش معظم‌له طرح «حامیم» متشکل از جوانان و دانشجویان انقلابی دانشگاه‌ها آغاز شد.

افشارنجفی به اغتشاشات سال گذشته و لزوم اهمیت دادن هرچه بیشتر به جوانان اشاره و اضافه کرد: اتفاقات سال گذشته به ما هشدار داد که در سال‌های اخیر کمتر بین جوانان بوده‌ایم و تمرکز کافی روی رفع نیازهای آنان نداشته‌ایم. امسال اجرای طرح با نوآوری و تغییراتی همراه بود تا ضعف‌های مشاهده شده را جبران کنیم.

وی آموزش‌های معرفتی، مهارتی و فوق‌برنامه را از اولویت‌ها و محورهای طرح «حامیم» برشمرد و ادامه داد: با اجرای این طرح جوانان انقلابی مهارت‌های لازم در عرصه‌های مختلف را می‌آموزند و می‌توانند به سایر دانشجویان منتقل کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته این طرح به صورت تک مرحله‌ای برگزار شد، در تشریح برنامه‌های امسال برای اجرای طرح گفت: امسال طرح در قالب «اردوی وفاق» با حضور بیش از 2500 دانشجوی سراسر استان در قالب طرح دانشگاهی برگزار شد و خوشبختانه استقبال جامعه هدف از طرح بسیار چشمگیر بود. در این مرحله دانشجویان انقلابی هر دانشگاه گردهم جمع شده و آموزش‌های لازم و ارتباط‌های اولیه بین آنان ایجاد شد. از بین این افراد 165 دانشجوی دختر و 85 دانشجوی پسر به مرحله استانی طرح که مرداد ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد محلات برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان این مطلب اردوی استانی طرح «حامیم» در دو بخش آقایان و بانوان به مدت 14 روز برگزار می‌شود، در تشریح زمان برگزاری اردو گفت: آقایان دانشجو از 9 مرداد تا 16 همین ماه و بانوان نیز از 21 تا 28 همین ماه در اردوی آموزشی، معرفتی و مهارتی حضور دارند. در نهایت از بین این دانشجویان پس از برگزاری آزمون 10درصد به اردوی کشوری که مهرماه امسال به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

افشارنجفی ضرورت تشکیل جبهه واحد در انجام امور فرهنگی را متذکر شد و اضافه کرد: طرح حامیم کمک می‌کند تا آسیب‌های فرهنگی گذشته برطرف و گامی در راستای وفاق هرچه بیشتر بین دانشجویان برداشته شود. این طرح در قالب کلاس‌های 30 نفره برگزار می‌شود تا دانشجویان با استفاده از این فضا در رابطه با مباحث، کتاب‌ها، مقالات تبادل نظر کرده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. علاوه بر کلاس‌های معرفتی و آموزشیف کارگاه‌های مهارتی نیز تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به حضور 330 دانشجوی استان در اولین دوره طرح یاد شده، اضافه کرد: امسال به دلیل تداخل اردوهای مختلف تعداد دانشجویان پسر کمتر از سال گذشته است. بسیاری از دانشجویان در سایر طرح‌ها که ب صورت کشوری برگزار می‌شود حضور دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در پایان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، محافل انس با قرآن، کارگاه‌های یادداشت‌نویسی، کارگاه‌های جریان‌شناسی را بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده دانست و افزود: در این طرح از ظرفیت اساتید بومی در کنار اساتید کشوری استفاده می‌شود. اکثر دانشجویان حاضر، دانشجویان ترم‌های پایین‌تر هستند تا بتوانند مطالب را به سایر دانشجویان انتقال دهند. بدون تردید تربیت نیروهای فرهنگی در این دوره‌ها در حوزه‌های فرهنگی تأثیرگذار خواهند بود.

انتهای پیام
captcha