عاشورا مسیر انقلاب‌های بعدی را مشخص کرد
کد خبر: 4159260
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

عاشورا مسیر انقلاب‌های بعدی را مشخص کرد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه انقلاب عاشورا مسیر انقلاب‌های آسمانی بعدی را مشخص کرد، گفت: ظاهر عاشورا تنها یک جنگ کوچک و نابرابر است و در حقیقت، اسارت اهل بیت(ع) باعث شد این حادثه به‌صورت یک انقلاب در بیاید.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، امروز هشتم مردادماه در آیین افتتاحیه طرح حامیم ۲ که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: عاشورا انقلابی با سه رهبر معصوم بود که امام‌ حسن مجتبی(ع) رهبر زمینه‌ساز این انقلاب بود، وظیفه رهبری انقلاب در بعد اجرایی بر دوش امام حسین(ع) قرار داشت و رهبر تداوم‌بخش این انقلاب نیز امام سجاد(ع) بود.

وی با بیان اینکه انقلاب عاشورا مسیر انقلاب‌های آسمانی بعدی را مشخص کرد، افزود: ظاهر عاشورا تنها یک جنگ کوچک و نابرابر است و در حقیقت، اسارت اهل بیت(ع) باعث شد این حادثه به‌صورت یک انقلاب در بیاید.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اسارت اهل بیت(ع) یک جریانی بود که پس از شهادت امام حسین(ع) پیش آمد و هم دشمن و هم خود اهل بیت‌(ع) برای آن برنامه داشتند. اینکه برخی سعی می‌کنند در این موضوع اهل بیت را در جایگاه انفعال و دشمن را در جایگاه پیروز و مسلط قرار دهند، تحلیلی غیرمدبرانه است.

علم‌الهدی با بیان اینکه یکی از اهداف بنی‌امیه از اسارت و تحقیر خاندان امام حسین(ع)، ایجاد رعب در دل مخالفان حکومت بود، گفت: در آن زمان زاویه دید مردم و ارزش‌های جامعه تغییر کرده بود و کاسبی و سودآوری برای مردم به عنوان ارزش تلقی می‌شد و از زاویه رفاه و لذت به زندگی نگاه می‌کردند و همین باعث شد بنی‌امیه به قدرت برسد و در چنین جامعه‌ای دیگر تبیین آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص) تأثیرگذار نبود.عاشورا مسیر انقلاب‌های بعدی را مشخص کرد

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، اسارت اهل بیت(ع) عواطف و احساسات مردم را تحریک کرد و از این طریق، اندیشه اصیل اسلامی خاندان امام حسین(ع) در قلب مردم نفوذ یافت، بنابراین اهل بیت(ع) برای دوران اسارت خود برنامه و هدف داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دانشجویان امروز ما از چنان رشد و اندیشه‌ای برخوردارند که هرگز در دانشجویان ۵۰ سال پیش وجود نداشت. در ۴۴ سال اخیر جوانان ما در بستر نظام اسلامی پرورش یافته‌اند و همین باعث شده رشد سیاسی بالایی داشته باشند و در مورد بسیاری از مسائل بین‌المللی بسیار دقیق تحلیل کنند، اما متأسفانه این قدرت تحلیل خود را در زمینه شناخت سیره اهل بیت(ع) صرف نمی‌کنند.

طرح حامیم برگرفته از منویات رهبری است

همچنین حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه فردوسی نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه ولایت اصلی‌ترین عنصر بصیرت است، اظهار کرد: در این فضای جنگ ترکیبی، شاه‌کلید نجات، تمسک به ولایت است.

وی با بیان اینکه طرح حامیم برگرفته از منویات رهبری و تأکیدات ایشان برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: طرح حامیم با حضور دانشجویان ارزشی در سراسر کشور برگزار می‌شود و دانشجویان با تشکیل جلسات ماهانه، به پیگیری مطالبات رهبر انقلاب می‌پردازند.

عاشورا مسیر انقلاب‌های بعدی را مشخص کرد

انتهای پیام
captcha