آمادگی حمل‌ونقل استان سمنان برای جابجایی زائران اربعین
کد خبر: 4160718
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

آمادگی حمل‌ونقل استان سمنان برای جابجایی زائران اربعین

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از انتقال زائران اربعین استان به مرزهای ایران و عراق برای حضور در مراسم معنوی اربعین از ۲۵ مردادماه خبر داد.

جابجایی زائران اربعینبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، غلامرضا طحان، معاون حمل و نقل این اداره عصر روز گذشته، 15 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس ابلاغ ستاد مرکزی سازمان متبوع و ستاد مرکزی اربعین حسینی و با توجه به تجارب سال‌های گذشته خدمات حمل و نقل برای جابجایی زائرین از تاریخ ۲۵ مرداد آغاز و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیش‌فروش بلیط اربعین حسینی از تاریخ ۱۰ مرداد سال جاری شروع شده و در این مرحله زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان با اشاره به اینکه به منظور نظارت بر روند اعزام زائران اربعین حسینی به مرز مهران رصد سایت فروش اینترنتی شرکت‌های مسافربری در پایانه‌های مسافربری استان انجام می‌شود متذکر شد: در این بازدیدها رعایت نرخ کرایه مصوب، ایمنی و بهداشت ناوگان و تجهیزات ایمنی از اولویت‌های نظارتی کارشناسان این اداره کل است.

طحان در خصوص استقرار میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه‌های مسافربری اظهار کرد: کارشناسان ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابجایی زائران حسینی نظارت خواهند نمود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از دریافت وجه اضافی، برخورد نامناسب و امتناع از عرضه خدمات با قاطعیت متخلفان را به کمیسیون ارجاع خواهند داد.

وی با اشاره به بازدید از پایانه‌های مسافری، بازدید از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، بررسی و رفع نقص زیر ساخت‌های جاده‌ای گفت: این موضوعات مواردی است که رسیدگی به آنها سفر زائرین اربعین حسینی را تسهیل می‌کند.

معاون راهداری استان سمنان متذکر شد: پیگیری لازم از طریق انجمن‌های صنفی، راهداران و همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و ادارات شهرستان، این اقدامات تا زمان شروع طرح و پایان آن ادامه خواهند داد تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائرین ارائه نمائیم.

انتهای پیام
captcha