حضور ۵۰۰ دانشجو از خراسان رضوی در طرح «حامیم»
کد خبر: 4160898
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

حضور ۵۰۰ دانشجو از خراسان رضوی در طرح «حامیم»

دبیر طرح حامیم در دانشگاه‌های خراسان رضوی از حضور ۵۰۰ دانشجوی خراسانی در طرح «حامیم دو» خبر داد.

طرح «حامیم»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی خطیر، دبیر طرح «حامیم» در دانشگاه‌های خراسان رضوی، امروز 16 مرداد در نشست خبری تشریح دوره‌های آموزشی، فرهنگی و مهارتی با عنوان طرح «حامیم  یاران خراسانی» ویژه دانشجویان فعال انقلابی که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: طرح «حامیم» برای دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. در بحث بیانیه گام دوم انقلاب وقتی نگاه می‌کنیم، چهار مطلب مورد توجه است. یکی بحث عظمت انقلاب اسلامی، دوم عظمت راه طی شده، سوم عظمت چشم‌اندازی که باید به آن برسیم و چهارمین مورد هم اهمیت و عظمت نقش نیروی جوان متعهد است.

وی افزود: نیرویی که قرار است در گام دوم انقلاب کشور را به سامان برساند جوان متعهد انقلابی و متخصص است، لذا با بها دادن به جوانان متعهد می‌توان به آن‌ها تخصص بخشید.

رضایی با اشاره به اینکه با رفع نواقص گذشته، طرح جدید «حامیم دو» تدوین شد، ادامه داد: طرح «حامیم یک» طرح ملی است که براساس بیانه گام دوم انقلاب ایجاد شده است تا دانشجویان نقش حلقه واسطه و میانی بین مردم و مسؤلان را ایفا کنند.

دبیر طرح «حامیم» در دانشگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: فضای دانشگاه جایی است که باید در آن مشکلات جامعه حل شود و در واقع م‌ توان گفت این طرح مدل کوچکی از دانشگاه تراز اسلامی است که در آن آموزش، تربیتی، تفریح و فضای معنوی و اسلامی برای دانشجو تدارک دیده شده تا فعالان دانشجویی یک هفته دور هم بنشینند و با گفت‌وگو مشق و تمرین مباحث ایده‌پردازی و سایر موارد را داشته باشند، یک دوره صمیمانه با نقد و گفت‌وگو، در مورد مسائل روز جامعه و به دور از سواستفاده جریانات سیاسی است.

رضایی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در طرح «حامیم» دانشجویان متعهد و فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند و که ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان برای شرکت در طرح پذیرش شدند و پس از تکمیل دوره به صورت شبکه‌ای به فعالیت می‌پردازند.

دبیر طرح «حامیم» در خراسان رضوی در تشریح جزئیات طرح، گفت: مکان برگزاری دومین دوره طرح «حامیم» در دانشگاه فردوسی است. ضمن این که از ظرفیت فرهنگی و تفریحی شهر مشهد برای اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha