دانشگاه‌ها، دانشجویان را توانمند تربیت کنند
کد خبر: 4161957
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:

دانشگاه‌ها، دانشجویان را توانمند تربیت کنند

حسین اکبری‌فرد، با بیان اینکه دانشجویان باید توانمند شوند زیرا یک دانشجوی توانمند می‌تواند از اهداف نظام دفاع کند، گفت: مراکز آموزش عالی متعددی در استان کرمان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای توانمند‌سازی دانشجویان استفاده کرد.

حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان حسین اکبری‌فرد، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان امروز، ۲۱ مردادماه در آیین افتتاحیه‌ طرح «حامیم ۲» که در تالار وحدت دانشگاه برگزار شد، یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی را ارتباط خوب مردم و حاکمان دانست و گفت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان ارتباط مردم و حاکمیت را تحکیم بخشید.

وی ضمن اشاره به سابقه ساخت دانشگاه شهید باهنر کرمان و تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه، اظهار کرد: دانشجویان باید توانمند شوند زیرا یک دانشجوی توانمند می‌تواند از اهداف نظام دفاع کند.

اکبری‌فرد توجه به علم و توانمندسازی را از ویژگی‌های طرح حامیم برشمرد و افزود: مراکز آموزش عالی متعددی در استان کرمان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای توانمند‌سازی دانشجویان استفاده کرد. دانشجویان توانمند در خدمت جامعه هستند لذا امیدواریم بهار جوانی برای دانشجویان همراه با مجهز شدن به صلاح علم و دانش باشد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تأکید بر اینکه دانشگاه باید دانشجویان را برای خدمت به کشور تربیت کند، تصریح کرد: جوانان امروز قدرشناس هستند و در دوران تحصیل باید زندگی کردن را بیاموزند.

اکبری‌فرد به در پیش بودن انتخابات و لزوم ثبت‌نام نخبگان برای نمایندگی اشاره کرد و گفت: نمی‌توان کار قانون‌گذاری را به‌صورت سنتی و با افراد معمولی انجام داد لذا نخبگان و جامعه علمی باید وارد مجلس شوند.

حجت‌الاسلام محمد صباحی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه شروع بیانیه گام دوم با دانشجویان است، به سرفصل‌های این بیانیه همچون معنویت و اخلاق، مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و... اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید گام‌های مهمی در این راستا بردارند که لازمه آن امید به آینده و دور کردن یأس است.

انتهای پیام
captcha