مرحله استانی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4162239
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
همراه با پویش «من حامی قرآنم»

مرحله استانی چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن در اصفهان برگزار می‌شود

مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مردادماه جاری در امامزاده سیدمحمد خمینی‌شهر برگزار می‌شود.

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن در اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی با حضور آقایان و بانوان راه‌یافته به این مرحله از 25 تا 27 مردادماه جاری به میزبانی امامزاده سیدمحمد شهرستان خمینی‌شهر برگزار می‌شود.

در مرحله شهرستانی این مسابقات در استان اصفهان، چهار هزار و 172 نفر نام‌نویسی کرده بودند که با پایان مسابقات این مرحله در مناطق 10گانه استان، ۳۳۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

از این تعداد، 140 نفر در بخش آقایان در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و اذان به رقابت می‌پردازند. در بخش بانوان نیز 142 شرکت‌کننده در تمامی این رشته‌ها به جز اذان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

همچنین در بخش آقایان، سه گروه شش‌ نفره و در بخش بانوان، پنج گروه شش‌ نفره در رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی شرکت می‌کنند که آثار آنها ضبط و برای داوری به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال می‌شود.

مسابقات بخش بانوان در روزهای 25 و 26 مردادماه و مسابقات بخش آقایان، 27 مردادماه جاری با حضور ناظران سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار خواهد شد.

هیئت داوران مسابقات نیز در بخش بانوان از دو گروه پنج نفره و در بخش آقایان از دو گروه چهار نفره و یک گروه شش نفره تشکیل شده است.

با توجه به اهانت به قرآن کریم در سطح بین‌المللی نیز پویشی با عنوان «من حامی قرآنم» به‌منظور جمع‌آوری امضا از زائران، مجاوران، شرکت‌کنندگان و مدعوین این مرحله از مسابقات اجرا خواهد شد.

آیین اختتامیه مسابقات نیز شامگاه جمعه، 27 مردادماه جاری با حضور مسئولان استانی، فعالان قرآنی و خانواده شهدا و ایثارگران در محل رقابت‌ها برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارفی نیز همزمان با سراسر کشور، 30 مردادماه جاری برگزار خواهد شد و مرحله استانی آن نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha