دومین دوره طرح «حامیم» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 4162739
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
با حضور ۳۰۰ دانشجو؛

دومین دوره طرح «حامیم» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری دومین دوره طرح «حامیم» ناظر بر توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی» ویژه ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های استان، به تشریح ضرورت و جزئیات اجرای این طرح پرداخت.

نشست خبری طرح حامیم

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی شلمزاری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری و دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد امروز 24 مردادماه در نشست خبری دومین دوره طرح «حامیم» ناظر بر توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان که در سالن کنفرانس شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و با حضوراصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: طرح کشوری «حامیم» ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور در چهارمحال‌وبختیاری نیز با ثبت‌نام نهایی ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های استان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: دانشجویانی که در این طرح شرکت می‌کنند در زمره فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌های استان هستند. البته در دانشگاه آزاد اسلامی این طرح به صورت مستقل از دیگر دانشگاه‌ها و با مشارکت ۶۰ دانشجو برگزار شد و 240 دانشجوی استان نیز از 28 مرداد‌ماه در دانشگاه علوم پزشکی پای محتوای آموزشی این دوره خواهند نشست.

صفی تصریح کرد: باتوجه به گزینشی که از میان دانشجویان متقاضی این دوره صورت گرفت به‌علاوه اینکه برای استانمان به تعداد 170 نفر سهمیه برای شرکت در این دوره اختصاص داده بودند، اما باتوجه به استقبال گسترده دانشجویان و فعالان فرهنگی و سیاسی از طرح و نیاز ضروری معرفت‌افزایی و مهارت‌پروری این سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌ها در طول تحصیل، دانشجویان بیش‌تری با پذیرش در مرحله گزینش در طرح این دوره حضور پیدا می‌کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق مطالعات و تحقیقات برآمده از اندیشکده‌های غربی، آنها به سه‌گانه‌ امام بی‌امت، امت بی‌امام و امام با امت دست پیدا کردند، توضیح داد: غربیان به این جمع‌بندی رسیدند که امام با امت شکست ندارد، امت بی‌امام قدرت ندارد و امام بی‌امت، نمی‌تواند امور را جلو ببرد.

جمهوری اسلامی؛ مصداق عینی امام‌ِ با امت

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی مصداق عینی امامِ با امت است، تأکید کرد: این نظام همواره تلاش دارد مردم را در عرصه اجتماعی در صحنه نگه‌ دارد. خیلی‌ها با تلاش برای حذف انتخابات از اجتماع و با بیان اینکه در نظریه ولایت فقیه، مسئله انتخابات وجود نداشته است، قصد داشتند به بهانه‌های مختلف حضور مردم را در اجتماع حذف کنند یا از رونق و جدیت بیندازند اما با عنایات ویژه امامین انقلاب این اتفاق که مردم در همه‌ صحنه‌ها حضور پررنگ داشته باشند، در نظام اسلامی رقم خورد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با تأکید بر اینکه قشری که می‌توانند حلقه واصل میان امام و امت باشد نخبگان هستند، توضیح داد: دشمن برای نخبگان برنامه‌ریزی کرد و با گذشت بالغ بر 40 سال، با نفوذ در جامعه نخبگانی قصد داشت که اتصال میان امام و امت را با انواع فتنه‌ها از جمله فتنه 78 در ماجرای کوی دانشگاه و فتنه 88 قطع کند تا قدرت نظام را که نظیر ندارد از بین ببرد.

وی در ادامه گفت: وقتی مردم بصیر جمهوری اسلامی متوجه نقشه‌‌ دشمن شدند باوجود اینکه حلقه میانی یا گروه نخبگانی ریزش پیدا کرده و نتوانستند این اتصال را برقرار کنند، خود مردم این اتصال را با امام جامعه  برقرار کردند و طرح دشمن را ناکام گذاشتند.

رسالت حلقه‌های میانی

صفی با ذکر اینکه کلمه«حامیم» مخفف عبارت حلقه‌های میانی است، توضیح داد: حلقه‌های میانی با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، حلقه اتصالی میان مردم و مسئولان هستند. این حلقه‌های میانی نقش‌های متفاوتی را ایفا می‌کنند؛ هم مطالبه‌گری از ناحیه مسئولان دارند و هم اوامر و فرامین ولی جامعه را دریافت و به مردم می‌رسانند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه به بیان هدف این طرح پرداخت و گفت: امیدواریم در این طرح یک هفته‌ای که البته زمانش محدود است، بتوان با برنامه‌های آموزشی و مهارتی در طرح «حامیم» تمام دانشجویان نخبه‌ی فرهنگی توانمند سازیم تا در طول سال تحصیلی بتوانند نقش خود را به‌عنوان حلقه‌های میانی ایفا کنند.

صفی در خصوص کیفیت برگزاری دوره بیان کرد: پذیرش دانشجویان از روز جمعه 27 مرداد خواهد بود و  روز شنبه 28مرداد، افتتاحیه رأس ساعت   7:30 در سالن اجتماعات ابن‌سینا برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: چهار روز اول هفته، از نوبت صبح تا ظهر کلاس‌های آموزشی مبتنی بر آشنایی با منظومه فکری امامین انقلاب به‌ویژه اندیشه مقام معظم رهبری با محوریت طرح کلی اندیشه اسلامی و همرزمان حسین و محتواهای حاصل از بیانات رهبری با حضور اساتید استانی و برون استانی که در حوزه معارف و اندیشه‌اسلامی فعالیت دارند، در نظر گرفته شده است. در نوبت بعدازظهر نشست‌ها و در نوبت شب فوق برنامه‌هایی خواهیم داشت.

صفی درخصوص برنامه‌های دیگر این دوره، افزود: در دو روز باقی‌مانده از طرح، برنامه «رویداد حقایق» در نظر گرفته شده است که در این رویداد دانشجویان نظام مسائل خود را مطرح کنند و بتوانند یک کار تشکیلاتی جمعی انجام دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خاطرنشان کرد: مرحله دانشگاهی این طرح برگزار شده است و اکنون در مرحله استانی این دوره قرار است از چند روز آینده شروع به برگزاری و قرار است خروجی این مرحله، طرح حامیم کشوری باشد که در مشهد مقدس خواهد بود.

وی در پایان گفت: کسانی که در این طرح امتیازات لازم در بخش‌های آموزشی، رویدادی و فوق برنامه‌ای کسب کنند جواز حضور در مرحله کشوری پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha