افتتاحیه طرح «حامیم» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد
کد خبر: 4162823
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
با تمرکز بر کادرسازی و مباحث معرفتی

افتتاحیه طرح «حامیم» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری طرح «حامیم» در این دانشگاه گفت: تمرکز این طرح بر کادرسازی و توجه به مباحث معرفتی و شناختی در بین دانشجویان فعال و کنشگر است.

محمدعظیم خدایاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدانبه گزارش ایکنا، به نقل از ستاد رسانه‌ای طرح حامیم در استان همدان، محمدعظیم خدایاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، 24 مردادماه در مراسم افتتاحیه «طرح حامیم ۲، خط امام» در این دانشگاه با بیان اینکه در این دوره بعد از جذب افراد و فعالیت‌های تشکیلاتی تمرکز بر مباحث معرفتی، شناختی و اعتقادی مدنظر است، اظهار کرد: در این دوره از تشکل‌های مختلف و فعالان دانشجویی کنشگر حضور دارند‌‌.

وی با بیان اینکه متولی این برنامه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست و کلاس‌ها نیز بعد از نیازسنجی طبق نیاز روز برگزار می‌شود، گفت: این دوره معرفتی و توانمندسازی طی دو بخش سه روزه در همدان و مشهد مقدس و با کلاس‌های اثرگذار و سطح کیفی بالا و با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا محمدی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در این آیین اظهار کرد: این طرح یک دوره تلفیقی است، تلفیقی از دوره حامیم و خط امام که بناست به اثرگذاری ختم شود. توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این طرح دنبال می‌شود، هدف این دوره در محور چهارم بیانیه گام دوم انقلاب مشهود است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه نقش جوانان متعهد در آینده مورد تأکید رهبر انقلاب است، یادآور شد: تلاش ما این است که دانشجویان بعد از طی دوره جریان‌ساز و تأثیرگذار باشند. تمدن اسلامی بر دوش جوانان متعهد خواهد بود، نظیر این دوره‌ها طراحی شده تا جوانان ویژه، فضایی امن برای گفت‌وگو و آماده‌سازی در جامعه داشته باشند. 

محمدی با بیان اینکه این دوره کاملا مسئله‌محور و گفت‌وگومحور برگزار می‌شود، گفت: اساتید نیز در لایه‌های مختلف مسائل را مطرح می‌کنند تا با دانشجویان ویژه به یک فهم مشترک برسند. بنا داریم در میان این دوره تلفیقی دانشجویان یک گام جلو باشند، ۱۰ درصد دانشجویان از دوره به مرحله کشور معرفی خواهند شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان متذکر شد: مسئولان استانی برای برگزاری این دوره همکاری و مشارکت نداشتند در حالی که می‌طلبید از لحاظ معنوی و مادی پشتیبانی می‌کردند جالب آنکه حتی در جلسات مشورتی هم شرکت نکردند. 

حجت‌الاسلام سیدموسی فرهانیان، مسئول آموزش دوره طرح حامیم نیز اظهار کرد: دوره حامیم در دو بخش آموزشی و معرفتی برگزار می‌شود. در بخش آموزشی این دوره تطبیق واحد درسی امکان‌پذیر است که تطبیق دو واحد از دروس معارف دانشگاه برای شرکت‌کنندگان طرح تعریف شده است. 

وی در ادامه یادآور شد: مباحث آموزشی دقیق در نظر گرفته می‌شود از همین رو امتحان، نظم در حضور و شرکت در کارگاه‌ها جدی گرفته شود. ثقل کار آموزشی این دوره در همدان برگزار می‌شود، پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی با آزمونی با لحاظ نمره، آموزش‌های کسب شده محک زده خواهد شد. 

فرهانیان با اشاره به اینکه بر روند اجرای طرح حامیم ناظران از تهران نظارت می‌کنند، بیان کرد: دانشجویان مدنظر داشته باشند در حوزه آموزشی این دوره سقف مجاز غیبت‌ها دو جلسه خواهد بود. کیفیت مباحث آموزشی این دوره ویژه مورد تأکید است. 

حمید پورحسینی رییس بسیج دانشجویی استان همدان نیز بر لزوم شناخت مسئله‌محوری و آماده شدن برای حل مشکلات توسط دانشجویان کنشگر و مطالبه‌گر در طرح حامیم تاکید کرد. 

وی با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه مردم معدن‌هایی هستند از جنس طلا و نقره اظهار کرد: امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از این ظرفیت مردمی در مواجهه با طاغوت، منافقین و بعثی‌ها و... به پیروزی‌های بزرگی را برای کشور رقم زد. 

پورحسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در ادامه رویکرد امام راحل، با ظرفیت‌ مردمی فتنه‌های سنگین و پیچیده را خنثی کرده است گفت: معتقدیم برای پیشبرد امور کشور یک جمع پیشران با شناخت مسائل برای حل مشکلات پیشتاز باشند که امروز دانشجویان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این حوزه تعریف می‌شوند. 

رییس بسیج دانشجویی استان همدان با تأکید بر لزوم شناخت مسئله‌محوری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشور افزود: جنس شهدای گام دوم انقلاب از جنس شناخت مسئله مشخص و تلاش برای حل آن است.

انتهای پیام
captcha