ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی ملاکی برای تزریق بودجه‌ها باشد
کد خبر: 4163233
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی ملاکی برای تزریق بودجه‌ها باشد

مدیر مؤسسه قرآنی شمس‌الضحی دلفان گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی که در اختیار دارند را با توجه به ظرفیت‌های مؤسسات به آنها تزریق کنند به نوعی همه توانمند خواهند شد، اما متأسفانه این کار انجام نمی‌شود و بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآنی بهره‌ای از بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی ندارند.

محفل قرآنیعصمت صحرایی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمس‌الضحی غدیر دلفان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، درباره رشد کمی و کیفی مؤسسات قرآنی و مشکلات آنها، گفت: در حال حاضر می‌توان گفت که مؤسسات قرآنی در استان لرستان از لحاظ کمیت رشد خوبی داشته است اما در مقابل از لحاظ کیفیت رشد قابل توجهی نداشته‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه افزایش آمار مؤسسات قرآنی به شرط اینکه همراه با کیفیت باشد، اقدام مثبتی است، اضافه کرد: اگر در گسترش مؤسسات قرآنی کیفیت مدنظر نباشد می‌توان گفت افزایش تعداد نیز کار بیهوده‌ای بوده است چراکه یک مؤسسه قرآنی وقتی کیفیت لازم را نداشته باشد نخواهد توانست در رسالت خود موفق عمل کند.
 
صحرایی تصریح کرد: اگر معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایر دستگاه‌های فرهنگی بودجه‌های قرآنی که در اختیار دارند را با توجه به ظرفیت‌های مؤسسات به آنها تزریق کنند به نوعی همه توانمند خواهند شد، اما متأسفانه این کار انجام نمی‌شود و بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآنی بهره‌ای از بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی ندارند.
 
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شمس‌الضحی غدیر دلفان با اشاره به اینکه بسیاری از مؤسسات و خانه‌های قرآنی فاقد مکان مستقل و مناسب هستند و اکثر آنها در مکان‌های استیجاری مستقر هستند، گفت: با توجه به پایین بودن شهریه‌ای که مؤسسات قرآنی از قرآن‌آموزان دریافت می‌کنند و بالا بودن هزینه‌های مربوط به رهن و اجاره و همچنین وسایل آموزشی و کمک آموزشی می‌توان گفت این مؤسسات وضعیت اسفباری دارند و حتی قادر به تأمین هزینه‌های جاری خود نیستند.
 
وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت و دستگاه‌های قرآنی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی، اظهار کرد: مدیران مؤسسات قرآنی باید با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی که با آن مواجه هستند از تجربیات مؤسسات قرآنی موفق استفاده کنند و علاوه بر این اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان نیز باید نقش فعال‌تری ایفا کند و در زمینه‌های مختلف از جمله احقاق حقوق مؤسسات، اختصاص بودجه‌های قرآنی و تلاش در جهت رفع محرومیت از مؤسسات قرآنی تلاش بیشتری داشته باشد.
 
صحرایی در خاتمه حمایت‌های فکری و مدیریتی از سوی معاونت قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر متولیان امور قرآنی را گامی در راستای ایجاد انگیزه در مدیران مؤسسات قرآنی و رفع بخشی از مشکلات این مؤسسات و در نتیجه رونق فعالیت‌های قرآنی این مؤسسات دانست.
انتهای پیام
captcha