شبکه سازی مهم‌ترین راه‌حل برای برون رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی است
کد خبر: 4163492
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

شبکه سازی مهم‌ترین راه‌حل برای برون رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی است

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: امروزه فعال‌ترین و اثرگذارترین جریانات فرهنگی در جهان را مجموعه‌هایی ایجاد می‌کنند که موفق به ایجاد شبکه‌های کیفی و کارآمد از نخبگان و فعالان فرهنگی شده‌اند.

نشست هم‌اندیشی سرپرست جهاددانشگاهی با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل 28 مرداد ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: شبکه‌ها متصل به یکدیگر با محصولات متفاوت هستند و در صورتی این شبکه‌ها موفق و از لحاظ فرهنگی موفق و از نظر اقتصادی به پایداری خواهند رسید که هم‌افزایی داشته باشند. وی با اشاره به محدودیت مالی در فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: درآمد پایدار برای مراکز وکانون‌ها در قالب شبکه‌سازی امکان‌پذیر است.

در ادامه این نشست، مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز از فعالیت نزدیک به  600 کانون مساجد در این استان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این کانون‌ها در روستاها و ۴۰ درصد در شهرها قرار دارند.

آمون با اعلام اینکه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل، نهادی انقلابی است که احیای کارکردهای مساجد را در اولویت کاری خود دارد، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کنند در کنار برنامه‌های عبادی، در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و تبلیغی برگزار کنند.

وی یادآور شد: ایام اوقات فراغت فرصت مغتنمی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، مهارتی، هنری و ورزشی است و باید نسبت به جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد تلاش بیشتری صورت گیرد.

آمون دغدغه اصلی این نهاد انقلابی را تحقق درآمد پایدار برای کانون های فرهنگی عنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش‌های مهارتی برای اعضای کانون‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha