«راهی به سوی آسمان» راهی بازار کتاب شد
کد خبر: 4163940
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

«راهی به سوی آسمان» راهی بازار کتاب شد

کتاب «راهی به سوی آسمان» با نویسندگی «پویا صمدی» با هدف معرفی مناطق عملیاتی جنوب کشور به رشته تحریر درآمده است.

«راهی به سوی آسمان»به گزارش ایکنا از اردبیل، کتاب «راهی به سوی آسمان» با نویسندگی پویا صمدی به معرفی مناطق عملیاتی جنوب کشور به رشته تحریر درآمده و در ۵۴ صفحه و تیراژ ۲ هزار جلد توسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است.

کتاب «راهی به سوی آسمان» ضمن معرفی مناطق عملیاتی جنوب کشور در دفاع مقدس به عملیات‌های انجام یافته جهت بازپس‌گیری این مناطق پرداخته و این مناطق را به عنوان الگوی مقاومت و ایثار معرفی می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است:

««دزفول»، شهری تاریخی که روایت و قصه‌های تلخ و شیرین را در دل خود نهفته دارد. مردم دزفول پس از ایستادگی برابر امیرتیمور گوگانی، با عنایت به کراماتی که از خواجه علی از نواده‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، به مذهب شیعه دعوت شدند و با تصرف دزفول توسط شاه اسماعیل تشیع در آن تثبیت شد. دزفول محل تولد عارف بزرگ علامه شیخ مرتضی انصاری است. دارای بقاع مشهوری مثل سبز قبا(مدفن سیدمحمد فرزند امام موسی کاظم(ع)) و شاه رکن‌الدین محمدبن‌جعفرطیار(ع) برادرزاده حضرت امیر(ع) می‌باشد.

در بیست و هشتم آذر ۱۳۶۱ دو فروند موشک زمین به زمین به دو نقطه پر جمعیت دزفول اصابت و بیش از ۲۰۰ منزل مسکونی و مغازه را ویران، ۶۲ تن را شهید و ۲۸۷ تن را مجروح کرد.

این شهر به شهر موشک معروف است. چون در طول جنگ بیش از ۲۰۰ موشک و بیست هزار گلوله توپ به دزفول اصابت کرد. با این همه موشک و بمباران و توپ دزفول می‌بایست با خاک یکسان می‌شد. ولی به دلیل همت و استقامت مردم شهر، هرجا که مورد اصابت قرار می‌گرفت، سریع بازسازی می‌شد. پس بی‌دلیل نیست که شهر دزفول سمبل استقامت ما ایرانیان در طول دفاع مقدس است، همان‌طور که خرمشهر سمبل مقاومت ماست».

انتهای پیام
captcha