حضور 5 دانش آموز خراسان‌شمالی در بخش پژوهشی مسابقات کشوری قرآن
کد خبر: 4164208
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

حضور 5 دانش آموز خراسان‌شمالی در بخش پژوهشی مسابقات کشوری قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از حضور پنج دانش آموز دختر و پسر استان در بخش پژوهشی مسابقات قرآن دانش آموزی در مرحله کشوری خبرداد.

ارسالی/حضور 5 دانش آموز خراسان‌شمالی در بخش پژوهشی مسابقات کشوری قرآنمحمد مهدی جوان جعفری، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: پنج دانش آموز استان شامل سه دانش آموز دختر و دو دانش آموز پسر در مرحله کشوری مسابقات قرآن در بخش پژوهشی با دیگر دانش آموزان راه یافته به این مرحله از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه طی روز گذشته دو دانش آموز پسر استان به رقابت پرداختند و امتیازهای لازم را کسب نکردند، افزود: فردا اول شهریور ماه نیز سه دانش آموز دختر استان در رشته‌های احکام، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آزمون می‌دهند.

جوان جعفری با بیان اینکه بخش پژوهشی مسابقات به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش آوایی این مسابقات نیز به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، که هفت دانش آموز  استان در این دوره شرکت کردند و حائز کسب نمره لازم نشدند.

وی یادآورشد: در مجموع 12 دانش آموز دختر و پسر به چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان در مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

جوان جعفری خاطرنشان کرد: در خراسان‌شمالی در مجموع ۱۲۱ هزار دانش آموز در ۱۵ رشته  نام نویسی  و رقابت کردند که در نهایت ۵۰ هزار نفر به مرحله آموزشگاهی ۶۳۷ نفر شهرستانی و ۱۴۸ نفر هم به مرحله استانی راه یافتند. 

انتهای پیام
captcha