افزایش 12 درصدی زائران اربعین حسینی در البرز
کد خبر: 4166836
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

افزایش 12 درصدی زائران اربعین حسینی در البرز

مدیر حج و زیارت البرز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 100 هزار نفر از استان در سامانه سماح جهت اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال گذشته، 12 درصد افزایش داشته است.

راهپیمایی اربعین

محمدحسن سامعی، مدیر حج و زیارت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه تاکنون از استان بیش از 100 هزار نفر در سامانه سماح برای اعزام به سفر معنوی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال گذشته، 12 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، حدود 91 هزار و 861 هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند و به زیارت اربعین مشرف شده یا در روزهای آینده مشرف می‌شوند، افزود: به زائران تأکید می‌شود که ضمن ثبت‌نام در سامانه سماح، گذرنامه‌های خود را ممهور به مهر خروج از ایران و ورود به عراق و بالعکس کنند.

این مسئول تأکید کرد: اگر زائران با گذرنامه بدون مهر تردد کنند، ضمن اینکه بیمه به آنان تعلق نمی‌گیرد مشمول جریمه در خاک عراق به مبلغ ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دینار خواهند شد.  

سامعی بیان کرد: از زائران می‌خواهیم بعد از تشرف به زیارت حرم مطهر امام حسین(ع)، در کربلا توقف نکنند و به کشور بازگردند تا فرصت بهره‌مندی همه زائران از این سفر معنوی بهتر فراهم شود. همچنین زائران حتی‌الامکان بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا شاهد مشکل خاصی در حمل‌ونقل در مرزها نباشیم.

انتهای پیام
captcha