اجرای «طرح حامیم ۲» با حضور ۳۰۰ دانشجوی گلستانی
کد خبر: 4167472
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

اجرای «طرح حامیم ۲» با حضور ۳۰۰ دانشجوی گلستانی

دبیر اجرایی طرح «حامیم» (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) گلستان گفت: «طرح حامیم ۲» با حضور ۳۰۰ دانشجوی فعال در بازه زمانی ۱۸ الی ۲۴ شهریور در استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام دوالفقاری دبیر ستاد طرح حامیم ۲ در دانشگاه های گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمد ذوالفقاری دبیر اجرایی طرح «حامیم» (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) گلستان امروز 16 شهریور، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جنگ ترکیبی یک جنگ تمام عیار متشکل از جنگ نرم و سخت در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای بوده که در این عرصه در انقلاب با هجمه بر آرمانهای انقلاب که نمونه‌ای از آن در 25 شهریور سال گذشته کلید خورد که جامعه هدف آن دانشگاه‌ها و مدارس یعنی دو قشر جوانان و نوجوان بود.

دبیر اجرایی طرح «حامیم» (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) گلستان دانشجویان را حلقه میانی مردم و مسئولان خواند و افزود: از آنجا که دانشجویان مرکز توجه دشمن بوده و طبق منویات رهبری، از آنان به عنوان افسران جنگ نام برده نهاد مقام معظم رهبری برای مواجهه با مشکلات و پیش‌بینی شرایط طرح حامیم را بنیانگذاری کرده تا دانشجویان دغدغه مند و فعال را گزینش کرده و در جهت تحقق نظام و منویات رهبری و مقابله با هجمه‌ها آماده سازند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری از از برگزاری طرح حامیم ۲ در تاریخ 18 الی 24 شهریور امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال طرح ذوالفقار پیش از حامیم ۲ با 900 دانشجو برگزار شد که یک سوم آن به طرح حامیم ۲ راه یافتند که تنها 30 نفر از آنان به حامیم ملی راه پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر شناسایی نیاز دانشجویان بیان کرد: مهمترین و بنیادی‌ترین نیاز دانشجویان نیاز شناختی و بنیادی بوده که با آموزش دروس معارف پوشش داده خواهد شد و برای امیدافزایی در نسل جوان، تدریس دستاوردهای انقلاب اسلامی و برگزاری نشست‌های تبیینی و بصیرتی با موضوعات ملی و بین المللی و جهاد تبیین از یکی دیگر از سرفصل‌های این دوره است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری ضمن اشاره به مطالبه‌گری دانشجویان به عنوان مهمترین وظیفه آنان، تصریح کرد: ارتباط دهی مستقیم و مطالبه‌گری دانشجو با مسئولان استانی یکی دیگر از برنامه‌های دوره بوده که دانشجویان در سه‌شنبه شب با استاندار به پرسش و پاسخ و مطالبه‌گری می‌پردازند.

وی از کمیته رویداد به عنوان تفاوت طرح حامیم یک و دو یاد کرد و گفت: طرح حامیم دو متشکل از کمیته‌های مختلف با مسئولیت حجت‌الاسلام طاهری رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاههای گلستان بوده که در کمیته رویداد با دو راهبرد حل مسئله با هدف تقویت فن بیان، اندیشه ورزی و حل مسئله و رسانه و فضای مجازی در خدمت دانشجویان خواهیم بود.

دبیر اجرایی طرح «حامیم» (دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی) گلستان با بیان اینکه در طرح حامیم ۲ به مدت یک هفته با حضور ۳۰۰ دانشجوی استان برگزار خواهد شد، گفت: افتتاحیه این مراسم شنبه ۱۸ در پردیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار که محل استقرار دانشجویان خواهر در دانشگاه فرهنگیان (پردیس خواهران) و برادران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha