«حامیم»؛ طرحی برای افزایش توانمندی تحلیلی و معرفتی دانشجویان
کد خبر: 4167732
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
مسئول دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاههای گلستان بیان کرد:

«حامیم»؛ طرحی برای افزایش توانمندی تحلیلی و معرفتی دانشجویان

حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری گفت: رویکرد طرح «حامیم» توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی برای نشاط بخشیدن به فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و افزایش توانمندی تحلیلی دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری مسئول دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری، مسئول دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های گلستان، امروز، ۱۸ شهریور، در مراسم افتتاحیه طرح «حامیم 2» در دانشگاه پردیس منابع طبیعی گرگان گفت: طرح حلقه‌های میانی به اختصار طرح «حامیم» نامیده شده و به‌منظور توانمندسازی دانشجویان دغدغه‌مند و فعال در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است و طبق منویات رهبری حلقه‌های میانی، جایگاه کسانی که نقش حلقه واسط را در میان اقشار مختلف ایفا می‌کنند، خواهد بود.

مسئول دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های گلستان حلقه‌های میانی را تأثیرگذارترین نقش دانست و افزود: حضور و کلام افراد دغدغه‌مند دینی، مذهبی و انقلابی منجر شده که با تأثیرگذاری خود بر روی اقشار مختلف جامعه و مقاومت خود دشمنان را شکست داده و همواره در مسیر اعتلای این نظام مقدس جزء پرچم‌داران و علمداران به ایفای نقش بپردازند.

حجت‌الاسلام طاهری در دیدار مقام معظم رهبری در روز اربعین با دانشجویان که فرمودند: «که اگر مقاومت کنید، قله را فتح خواهید کرد» اشاره و اظهار کرد: هر زمانی که در اطراف ولی خدا یارانی با بصیرت و اهل‌معرفت حضور داشته نتایج خوبی حاصل شده است، لذا رمز فتح قله، مقاومت جوانان و دانشجویان بوده و اگر خواهان ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم باید بستر را برای جوانان مهیا کرده تا با مقابله با جاذبه‌های شیطانی قله را فتح کنند.

وی با اشاره به طرح حامیم در سطح دانشگاه‌های استان تصریح کرد: در این دوره کوتاه افراد توسط اساتید مجرب آموزش داده شده تا مسیر راه را پیدا کرده و در نهایت با تلاش و همت خود آموزش‌ها از مرتبه گفتار بالاتر رفته و به مرحله عمل برسد.

مسئول دفاتر نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه‌های گلستان با بیان‌ اینکه همه دانشگاهیان تأثیرگذار هستند و حضورشان در فضای دانشگاه در آینده کشور مؤثر است لذا آموزش و تقویت این افراد اهمیت بسزایی دارد، افزود: در هر برحه‌ای از زمان که افراد میدان را خالی و ولی را تنها رها نکردند توانستند در عرصه فرهنگی و جهادتبیین بر دشمن فائق بیایند و این نشان دهنده صبر و بردباری و در نهایت توکل بر خدا بوده است.

وی با بیان اینکه در این دوره فعالان فرهنگی به‌عنوان حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم فعالیت می‌کنند، گفت: رویکرد دوره، توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی برای نشاط بخشیدن به فضای فرهنگی دانشگاه‌ها و افزایش توانمندی تحلیلی و دانشی دانشجویان است.

انتهای پیام
captcha