مؤسسه سپیده صبح کاشان؛ پیشرو در آموزش مباحث مهدویت
کد خبر: 4168383
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

مؤسسه سپیده صبح کاشان؛ پیشرو در آموزش مباحث مهدویت

مدیرعامل مؤسسه سپیده صبح کاشان گفت: تاکنون نزدیک به پنج هزار کودک، نوجوان و جوان در خصوص مهدویت از آموزش‌های این خانه قرآنی بهره برده‌اند.

مؤسسه سپیده صبح کاشان؛فاطمه نعناکار، مدیرعامل مؤسسه مهدوی سپیده صبح کاشان در گفت‌وکو با ایکنا از اصفهان درباره فعالیت این مؤسسه اظهار کرد: خانه قرآنی سپیده صبح کاشان بعد از ۱۰ سال فعالیت علمی و آموزشی تحت نظارت آموزش و پرورش، از سال ۱۳۹۴ با دریافت مجوز خانه قرآن و مؤسسه مردم‌نهاد با محوریت مهدویت، تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به‌طور رسمی کار فرهنگی خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این خانه قرآنی واقع در میدان معلم شهرستان کاشان در سه بخش شامل واحد کودکان با نام «محیا»، واحد دخترانه با نام «محیصا» و واحد بزرگسالان با نام «متینا» فعالیت می‌کند. اجرای برنامه شادیانه مهدوی در روزهای سه‌‌شنبه‌ هر هفته، برگزاری اردوی بازی‌خانه به‌صورت رایگان در هر ماه و کلاس‌های نقاشی، سفالگری، حفظ قرآن، روخوانی قرآن و... از جمله فعالیت‌های واحد کودکان این خانه قرآنی است.

مدیرعامل مؤسسه سپیده صبح کاشان افزود: واحد محیصا ویژه گروه سنی متوسطه اول و دوم است که برگزاری کوه‌گشت‌های ماهیانه، اجرای برنامه‌های متنوعی با عناوین «پیلگی تا پروانگی» و «ناگفته‌های عشق» که روزهای دوشنبه هر هفته به آموزش‌های متفاوتی می‌پردازد و برگزاری کارگاه‌های هنری و کلاس‌های روخوانی، حفظ قرآن و مهدویت نوجوان را در شعبه دوم این خانه قرآنی در دستور کار دارد. این شعبه با عنوان «کافه ری را» در خیابان شهید رجایی(ره) واقع شده که موقوفه‌ای متعلق به مرحوم دکتر زهرا چیت‌سازیان است.  

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به پنج هزار کودک، نوجوان و جوان در خصوص مهدویت از آموزش‌های این خانه قرآنی بهره برده‌اند، گفت: همچنین برگزاری دوره‌های تربیت مربی کودک و اعزام مربیان آموزش‌دیده به ادارات، مدارس، نهادها و سازمان‌ها، راه‌اندازی فروشگاه حجاب با عنوان «سما سپیده» جنب مؤسسه و فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در خود مؤسسه و جذب نوجوانان و جوانان به مسجد با طرح اعزام مبلغ مهدوی از دیگر فعالیت‌های خانه قرآن مؤسسه مهدویت سپیده صبح بوده است. 

نعناکار توضیح داد: برپایی موکب‌های پذیرایی از عزاداران حسینی در دو دهه نخستین ماه محرم در مسجد نوجوانان‌ وثوقی، چهارراه آیت‌الله کاشانی از جمله فعالیت‌های مسجدمحور این خانه قرآنی به‌شمار می‌رود.

مؤسسه سپیده صبح کاشان

وی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته برگزاری موکب سیار و توزیع هدایای فرهنگی میان کودکان و نوجوانان در کربلا از اقدامات این مؤسسه بود، یادآور شد: اعزام کاروان «نسل ظهور» ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور ۴۴ دختر نوجوان به کربلای معلی، نجف اشرف، سامرا، کاظمین و... از دیگر فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که در کارنامه این مؤسسه ثبت شده است.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha