انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، رسالت امروز است
کد خبر: 4168912
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان، رسالت امروز است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، دفاع مقدس را گنجی تمام نشدنی دانست و گفت: نسل جوان امروز نمی‌داند دفاع مقدس چه افتخاری برای ما خلق و چه گنج بزرگی را در اختیارمان قرار داده لذا انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان رسالت همه ما است.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، روز گذشته ۲۲ شهریورماه در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس استان اظهار کرد: استکبار و استعمار در حکومت‌ ها و طواغیت مختلف از منابع خدادادی ایران، بیشترین بهره‌ برداری را به نفع جوامع خودشان داشتند و ما هیچ‌گونه عایداتی نداشتیم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی افزود: در چنین شرایطی بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم به ثمر نشست و از همان زمان که حضرت امام راحل دست رد به سینه مستکبران و استعمارگران جهانی زد دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی ایران شروع شد و تاکنون به دنبال براندازی این نظام هستند.

طالبی با بیان توطئه‌ها و اقدامات خصمانه استکبار جهانی از قبیل کودتا، ترور، نفوذ، جنگ‌های قومی و قبیله‌ای و حمله نظامی به طبس بر ای براندازی نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: دشمن که در همه این عرصه‌ها ناکام مانده بود هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد و دفاع ما مقدس شد.

وی، دفاع مقدس را گنجی تمام نشدنی دانست و افزود: نسل جوان امروز نمی‌داند دفاع مقدس چه افتخاری برای ما خلق و چه گنج بزرگی را در اختیارمان قرار داده لذا انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان رسالت همه ما است.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس مربوط به دوران خاصی نیست، گفت: همانطوری که عاشورای حسینی، اسلام را برای همیشه بیمه کرد؛ دفاع مقدس هم ایران و نظامی اسلامی را برای همیشه بیمه کرده و هر روزی که می‌گذرد لایه‌های پنهان این دفاع مقدس بیشتر نمایان می‌شود.

طالبی با اشاره به اینکه امنیت امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و جانفشانی رزمندگان حاصل شده، افزود: جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی پیشرفت‌های زیادی کسب کرده که این موضوع جرأت تعرض نظامی دشمن به مرزها و حریم کشور را گرفته است.

وی به پیشرفت‌های هسته‌ای، فناوری و علمی ایران اسلامی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: امنیت ملی و همه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران مرهون دفاع مقدس و به برکت خون شهداست و هر چه برای خانواده شهدا و ایثارگران تلاش کنیم، نمی‌توانیم گوشه‌ای از خدمات آنان را جبران کنیم.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس جوانان و زنان و مردان این مرز و بوم همت و اراده کردند، اظهار داشت: زندگی، کار و مسئولیت تک تک آحاد مردم این کشور مدیون خون و جانفشانی شهدا و مجاهدت امامین انقلاب است و این ارزش‌های والای انقلاب را باید زنده نگه داریم و ارج نهیم.

طالبی ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس 376 عنوان برنامه پیش‌بینی شده که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان به اجرا در خواهد آمد.

به گفته وی؛ آئین تجلیل پیشکسوتان، رژه نیروهای مسلح، برگزاری نشست‌های روشنگری در مساجد و محلات، بازسازی عملیات والفجر 9، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، اجتماع جوانان، فضاسازی محیطی و تبلیغی از جمله این برنامه‌هاست. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 

انتهای پیام
captcha