دانشجویان طرح «حامیم» گفتمان‌سازی عمومی کنند
کد خبر: 4169008
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
معاون سپاه لرستان:

دانشجویان طرح «حامیم» گفتمان‌سازی عمومی کنند

معاون تعلیم و تربیت سپاه ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم حلقه‌های میانی دانشجویان (طرح حامیم) این است که گفتمان‌سازی عمومی در جهت آرمان‌های رهبر معظم انقلاب را گسترش دهند و نهادینه کنند، اظهار کرد: نقش طرح‌هایی همچون طرح حامیم یک نقش اثرگذار و مهم برای هدایت دانشجویان در مسیر توحیدی است.

حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در دومین دوره طرح «حامیم» استان لرستان که پنج‌شنبه، ۲۳ شهریورماه به‌ میزبانی دانشگاه لرستان آغاز شد، با بیان اینکه نقطه کانونی تقابل جبهه حق با باطل، جابجایی عشق و تنفر نسبت به ارزش‌هاست، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند در جنگ فرهنگی ارزش‌ها را با ضدارزش‌ها جابجا کند.

وی با بیان اینکه برپایه بیانات مقام معظم رهبری، مشکل بی‌هویتی و عدم درک رسالت واقعی دانشجو از جمله آسیب‌هاست، افزود: از رسالت‌های مهم طرح حامیم این است که هویت و رسالت واقعی دانشجو را احیاء کند و همواره مدافع ارزش‌ها باشد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، اضافه کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، بایستی حرکت عمومی برای رسیدن به آرمان توحیدی، از جمله رسالت‌های حلقه‌های میانی دانشجویی و دانشجویان تقویت شود.

حجت‌الاسلام  مهدوی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم حلقه‌های میانی دانشجویان (طرح حامیم) این است که گفتمان‌سازی عمومی در جهت آرمان‌های رهبر معظم انقلاب را گسترش دهند و نهادینه کنند، افزود: اگر خدای ناکرده، دانشجو به‌سوی بی‌تفاوتی یا ابتذال برود خودش یک آسیب جدی خواهد بود و به‌همین نقش طرح‌هایی همچون طرح حامیم یک نقش اثرگذار و مهم برای هدایت دانشجویان در مسیر توحیدی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن‌مجتبی(ع)، تصریح کرد: رابطه ما با اهل‌بیت (ع) باید به‌صورت دقیق و برمنبا و برآمده از رابطه حُبی با پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد.

وجود 10 هزار دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در لرستان

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه براساس تعالیم دین اسلام، پیروزی در همه عرصه‌ها و میدان‌ها، مستلزم داشتن اراده قاطع و دوراندیشی است، ادامه داد: طرح حامیم استان لرستان همزمان با سراسر کشور با هدف توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار می‌شود و طرح حامیم یک نیز در سال گذشته در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در استان لرستان بیش از 10 هزار دانشجوی فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی وجود دارد، گفت: طرح حامیم در دو بخش آموزشی و فوق‌برنامه‌ای اجرا می‌شود.

حاتمی‌کن‌کبود در بخشی از سخنانش، یاد و خاطره شهیدان سرافراز ایران اسلامی به‌ویژه شهید سیدنورخدا موسوی (با توجه به سالروز شهادت ایشان) را گرامی داشت و از دانشجویان شرکت‌کننده در طرح حامیم استان لرستان خواست در مسابقات عکاسی و دلنوشته، شرکت کنند.

مسئولیت‌پذیری دانشجویان و پرهیز از بی‌تفاوتی

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در آیین که در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: طرح حامیم به‌دنبال این هدف است که دانشجویان نسبت به مسائل و ناهنجاری‌های محیط پیرامون، مسئولیت‌پذیری و حساسیت داشته باشند و بی‌تفاوت نباشند.

 وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری انسان‌ها نسبت به یکدیگر و پرهیز از انفعال و بی‌تفاوتی نسبت به مسئولیت‌های انسانی، اخلاقی و ارزش‌ها، از جمله مهم‌ترین پیام و رسالت‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) است، اضافه کرد: اگر فرد بخواهد مانا و ماندگار بشود باید از دین اسلام، مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت(ع)، پیروی و تبعیت کند.

نظری با بیان اینکه شخصیت و رفتار و سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص)، همه‌اش اخلاق حسنه و خلق نیکوست، خاطرنشان کرد: سبک زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص)، همه‌اش، اُسوه حسنه، رحمت و مهربانی است.

وی افزود: ترویج ضد ارزش‌ها همچون ترویج بی‌حجابی و بدحجابی از جمله رویکردها و روش‌های دشمنان دین اسلام است و آنها به‌دنبال از بین‌رفتن ارزش‌های اسلامی و اخلاقی جامعه هستند این در حالی است دشمنان دین اسلام از اینکه در جامعه اسلامی، رنج وجود داشته باشد بسیار خوشحال می‌شوند.

انتهای پیام
captcha