۲۹۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در قم اجرا می‌شود
کد خبر: 4169938
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
فرمانده سپاه استان قم:

۲۹۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در قم اجرا می‌شود

فرمانده سپاه امام علی ‌ابن ابی‌طالب(ع) قم گفت: امسال به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرای ۲۹۰ برنامه در استان قم پیش‌بینی شده که هر کدام دارای زیرشاخه‌های متعددی است.

به گزارش ایکنا از قم، محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان و رئیس کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم، در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس که امروز ۲۸ شهریورماه، در سالن جلسات ناحیه مقاومت امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم ساعت ۸ صبح جمعه ۳۱ شهریور با رژه مشترک نیروهای مسلح در مسجد مقدس جمکران از مقابل باب القبله آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی شده است، گفت: معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی، نمایش تئاتر، معرفی کتاب، غرفه مخصوص کودکان و غرفه‌های نیروهای مسلح، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و معرفی صندوق‌های مردم‌یار از جمله برنامه‌هاییست که به اجرا خواهد آمد.

فرمانده سپاه استان قم از برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس استان قم دایر خواهد بود که در نوبت صبح و عصر ویژه دانش‌آموزان و پس از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۲۳ برای بازدید عموم می‌باشد.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم تا نمایشگاه دفاع مقدس قم با اجرای برنامه‌های متنوع و داشتن غرفه‌های متعدد همچون غرفه هوش مصنوعی برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.

موحد عطر افشانی مزار شهدا و ملاقات با خانواده معظم آنان و جانبازان و ایثارگران، برگزاری جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ و همچنین همایش نقش بانوان در دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته خواند و گفت: اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری، ورزشی و خدمت‌رسانی در مساجد، مدارس و محلات، افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در استان از جمله افتتاح ۸ طرح آبرسانی به روستاها در شهرستان کهک، ساخت منزل برای محرومان و ساخت ۸ باب خانه برای مددجویان کمیته امداد از مهم‌ترین طرح‌های محرومیت‌زدایی است که در این هفته اجرا خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نیازمند حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل امروز هستیم، گفت: مهم‌ترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی رهبری امام راحل(ره)، حضور پرشور مردم در پشتیبانی از جنگ، ابتکارات و خلاقیت‌های فرماندهان و رزمندگان اسلام و شیوه و سبک مدیریت جبهه بود که سبب شد به پیروزی کامل برسیم و در نهایت سازمان ملل رژیم بعثی را به عنوان متجاوزگر بشناسد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم افزود: تلاش می‌کنیم تا سبک مدیریت جهادی برای جوانان امروز تبیین شود و آنان بتوانند با استفاده از این الگوهای گران‌بها برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود در همه زمینه‌ها تلاش کنند. مشاهده ثمره‌های استقامت و فداکاری در دفاع مقدس موجب شده تا مستضعفان جهان آنها را به عنوان الگوهای خود در برابر مستکبران جهان انتخاب کنند. جبهه مقاومت در منطقه با نگاه به این الگو تشکیل شده است و روز به روز به پیروزی‌های بیشتر دست می‌یابد.

وی گفت: ایران اسلامی با نگاه به ارزش‌های دفاع مقدس در طول این سال‌ها همواره در برابر انواع تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرده و از دل فشارها، فرصت ساخته‌است به نحوی که امروز توطئه دشمنان در همه عرصه‌ها محکوم به شکست است و ایران اسلامی با اقتدار در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نقش‌آفرینی می‌‌کند.

پوشش از هدی‌سادات چاوشی

انتهای پیام
captcha