دارندگان رتبه‌های برتر قرآنی و علمی در بیرجند تجلیل شدند
کد خبر: 4172588
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

دارندگان رتبه‌های برتر قرآنی و علمی در بیرجند تجلیل شدند

طی آیینی از یک رتبه برتر در زمینه قرآن، عترت و نماز، ۸۶ رتبه زیر هزار آزمون سراسری، یک رتبه برتر المپیاد فرش و ۱۲ نفر از برترین‌های امتحانات نهایی در بیرجند تجلیل شدند.

تجلیل از رتبه‌های برتر قرآنی و علمی در بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سید‌علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، 9 مهرماه در آیین تجلیل از دارندگان رتبه‌های برتر قرآنی و علمی در بیرجند با گرامیداشت هفته وحدت و ایام میلاد حضرت  محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهار کرد: شرایط سخت زندگی‌ که پیامبر(ص) در متن آن پرورش یافت، نه تنها باعث فردگرایی، خودبینی، پرخاشگری و عدم تعادل عاطفی ایشان نشد، بلکه به‌واسطه طبع منیع روحی، فضایل هستی را بر روی جامعه خویش گشود و آنچه را که با فطرت انسانی سازگار است، در خود پروراند.

وی با بیان اینکه محرومیت از نعمت پدر و مادر در دوران کودکی، بر روح و روان محمد(ص) تأثیرات مثبتی بر جای گذاشت که مهم‌ترین آنها، استقلال شخصیت بود، گفت: عدم پرورش حضرت محمد(ص) در دامان پدر و مادر، فرصتی شد تا به دور از رسوم و سنت‌های جامعه جاهلی رشد کرده و بتوانند تکیه‌گاه و ملجأ حقیقی را بیابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از خانه، مدرسه، فرهنگ و محیط اجتماعی به‌عنوان چهار عامل نقش‌آفرین در تربیت فردی و اجتماعی کودکان یاد کرد و افزود: پدر به‌عنوان یکی از ارکان اصلی در محیط خانه همواره پشتوانه مستحکم و قابل اتکایی برای پاسخگویی به نیازهای مادی و معنوی کودکان در پیچ‌های سخت زندگی به‌شمار می‌رود و با رفتار خود می‌تواند الگوی کودکان در مسیر تربیت و مهارت‌آموزی فردی و اجتماعی به سوی خیر و یا شر قرار گیرد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی مادر را اسوه صبر، مقاومت و استحکام‌بخش پیوند اعضای خانواده در محیط خانه دانست و بیان کرد: مدرسه به‌عنوان پل ارتباطی خانه و اجتماع نقش‌آفرینی کرده و با آموزش علوم و ارائه خدمات تربیتی هدفمند و رسمی، با توانمندسازی و مهارت‌آموزی، کودکان را برای حضور و نقش‌آفرینی مؤثر در اجتماع و قبول مسئولیت‌های کلان اجتماعی آماده می‌کند.

به گفته موسوی‌نژاد، مدارس به پشتوانه معلمان و مربیان مؤمن، متعهد و پرتلاش، علاوه بر علم و مهارت‌آموزی، نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه ایفا می‌کند.

در این آیین، یک رتبه برتر در زمینه قرآن، عترت و نماز، ۸۶ رتبه زیر هزار آزمون سراسری، یک رتبه برتر المپیاد فرش و ۱۲ نفر از برترین‌های امتحانات نهایی، در بیرجند تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha