اجلاسیه ویژه بانوان مداح در رشت برگزار می‌شود
کد خبر: 4172700
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
12 مهرماه؛

اجلاسیه ویژه بانوان مداح در رشت برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به تجلیل از بانوان مداح در بیستمین اجلاس بین‌المللی خادمان حسینی، گفت: اجلاسیه ویژه بانوان مداح و ستایشگر و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه 12 مهرماه در حرم مطهر حضرت فاطمه اُخری(س) در رشت برگزار می‌شود.

زهرا یعقوب نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان

زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری بیستمین دوره اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی استان گیلان، اظهار کرد: این اجلاسیه ۱۱ لغایت ۱۴ مهرماه در گیلان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری اجلاسیه ویژه بانوان مداح و ستایشگر و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه خبر داد و افزود: اجلاسیه ویژه بانوان مداح برای نخستین بار در کشور در حرم مطهر حضرت فاطمه اُخری(س) در رشت برگزار می‌شود؛ هدف از برگزاری این اجلاسیه معرفی مداحان و سخنرانان و پیشکسوتان و خادمان حسینی جامعه بانوان به کلیه اقشار به ویژه نسل جوان است.

یعقوب‌نژاد با اشاره به حضور و سخنرانی چهره‌های شاخص ملی در این همایش معنوی، گفت: نمایش آئینی و مولودی خوانی به زبان گیلکی و تجلیل و تکریم از بانوان مداح پیشکسوت از دیگر برنامه‌هاست. همچنین برگزاری اجلاسیه بانوان در حرم خواهر امام رضا(ع) فرصتی ارزشمند برای معرفی این بارگاه ملکوتی به میهمانان داخلی و خارجی است.

دبیر کمیته بانوان ستاد برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰ میهمان داخلی و خارجی در این همایش حضور می‌یابند و از فضای معنوی حرم مطهر بهره مند می‌شوند، تصری کرد: برنامه مذکور صبح روز چهارشنبه، ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: دیدار عیدانه مداحان و ستایشگران بانو با مادران و همسران شهدا و ایثارگران، حضور سخنرانان و مداحان شاحص در نشست‌های تخصصی ویژه بانوان با مشارکت گروه‌های مردمی، حضور مداحان و سخنرانان در برنامه‌های ویژه صداوسیمای مرکز گیلان و گفت‌وگو با میهمانان ملی با محوریت حوزه زنان نیز در دستور اجرا قرار دارد.

انتهای پیام
captcha