تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد همدان
کد خبر: 4173228
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد همدان

همایش اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «آسمانی‌ها» با تجلیل از نخبگان فرهنگی و مدیران فعال و منتخب کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با حضور برخی از مسئولین استان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان برگزار شد.

تجلیل از فعالان کانون مساجدبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، امروز ۱۳ مهرماه، در همایش اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت که با حضور برخی از مدیران استان، نمایندگان مجلس و مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در سالن مجتمع فرهنگی و سینمایی شهید آوینی برگزار شد، به بیان گزارشی از روند فعالیت‌های کانون های مساجد در طی سال و اوقات فراغت پرداخت و اظهار کرد: در اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت امسال 260 کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان همدان فعال بودند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد توجه به بحث ترویج هنر از طریق مساجد و هنر ناب اسلامی است، بیان کرد: بهترین فضا برای رشد هنرمند انقلابی کانون‌های مساجد هستند، کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد در راستای شکوفا کردن استعدادهای نسل امروز تلاش می‌کنند تا با شکوفایی و پرورش استعدادهای جوانان مسجدی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای تربیت افراد متخصص و متعهد گام بردارد.

مسعود ویژه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این همایش گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بالای در برگزاری کلاس های متنوعی فرهنگی ، هنری و آموزشی دارند.

وی یه توصیه مقام معظم رهبری در مورد فعالیت نسل جوان در مساجد و پایگاه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: بنده نیز در دوران نوجوانی عضو کانون فرهنگی هنری شهیدان فتحی بودم.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، مدرس دانشگاه دیگر سخنران این مراسم نیز در ادامه این همایش دوره خردسالی، کودکی و نوجوانی افراد اشاره کرد و گفت: فضای اصلی دوره نوجوانی که اهمیت بسیاری دارد دوره دوست گرایی و هویت گرایی است.

حسینی یمین در این مراسم به هویت دینی که در دوران نوجوانی شکل می گیرد، اشاره کرد و اظهار داشت: دور بودن فرد از تربیت صحیح دینی در سال های کودکی و نوجوانی, زمینه ساز بی هویتی آنان می شود.

وی افزود: بی‌شک اگر افرادی در آغاز دوران کودکی و در ادامه در سال‌های نوجوانی، از آموزه های دینی بی بهره بمانند و متولیان امور تربیتی مانند خانواده و مدرسه نیز نسبت به شکوفایی هویت دینی آنان بی توجه باشند، تصور صحیحی از هویت دینی به دست نخواهند آورد.

یادآور می‌شود، در این همایش از نخبگان فرهنگی و مدیران منتخب و فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha