نوسازی بافت فرسوده میاندوآب مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4173379
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

نوسازی بافت فرسوده میاندوآب مورد توجه قرار گیرد

امام‌جمعه میاندوآب گفت: نوسازی بافت فرسوده در میاندوآب و برنامه‌ریزی مدون برای انجام این کار یکی از ضروریات مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب ۱۴ مهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال سیاه‌نمایی علیه نظام و انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: نظام و انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته توفیقات و دستاوردهایی بی‌نظیری داشته است که دشمنان هیچ‌گاه آنها را نمی‌بینند.

وی افزود: دشمنان به‌گونه‌ای سیاه‌نمایی می‌کنند که انگار در این کشور هیچ کاری نشده است در حالی‌که به گواه آمارهای بین‌المللی، پیشرفت ایران اسلامی علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها بی‌نظیر بوده است.

وی با اشاره به برخی آمار در حوزه‌های مختلف پزشکی، علمی، فناوری و غیره، گفت: افزایش ۲۱ساله امید به زندگی در ایران از ۵۵ به ۷۶ سال از جمله دستاوردهای نظام اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: درحالی‌که قبل از انقلاب اسلامی پزشکان خارجی در ایران طبابت می‌کردند؛ ولی اکنون ایران به قطب درمان تبدیل شده و از ۵۳ کشور جهان، بیماران برای معالجه به ایران مراجعه می‌کنند.

امام‌جمعه میاندوآب اظهار کرد: امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی در چندین و ده‌ها رشته تخصصی در حوزه بهداشت و درمان متخصص تربیت می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد بهورزان در روستاها قبل از انقلاب اسلامی به دو هزار نفر هم نمی‌رسید، گفت: امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی ۳۷ هزار بهورز در کشور فعالیت دارند و تعداد خانه‌های بهداشت نیز از یک هزار و ۵۰۰ خانه به ۳۵ هزار خانه بهداشت رسیده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده به توفیقات ایران در ریشه‌کنی و درمان و کنترل بیماری‌های مختلف از جمله فلج اطفال اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی تنها هفت دانشکده پزشکی با ۷۰۰ دانشجو در کشور وجود داشت؛ ولی امروز ۴۷ دانشگاه با ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری با ۱۱ هزار هیئت‌علمی وجود دارد.

امام‌جمعه میاندوآب باید همه این اقدامات را دید نه اینکه فقط نیمه خالی لیوان را دید و بر اساس آن قضاوت کرد، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در بحرانی‌ترین منطقه و در عین مبارزه با دولت‌های ظالم و ستمگر، امن‌ترین کشور است و این را باید قدر دانست.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی؛ پهلوی‌ها کشور را گوشت قربانی کرده بودند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، دست طمع استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار را از این کشور قطع کرده است و اقتدار و امنیت را برای ما به ارمغان آورده است و باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد: متأسفانه میاندوآب دارای بافت فرسوده و قدیمی فراوانی بوده که نیازمند توجه است.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه در مواقع وقوع حادثه نیز امکان امدادرسانی برای برخی مناطق و کوچه‌ها سخت است، افزود: نوسازی بافت فرسوده در میاندوآب و برنامه‌ریزی مدون برای انجام این کار یکی از ضروریات مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی هم چنین به اهمیت و جایگاه خانواده اشاره و تصریح کرد: اخلاق خوب سبب عاقبت‌به‌خیری می‌شود و در خانه و نهاد خانواده نیز باید خوش‌اخلاقی همواره مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده همچنین هفته نیروی انتظامی را به فرماندهی و پرسنل انتظامی شهرستان تبریک گفته و از خدمات و تلاش‌های آنان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha