اجلاسیه «وفاداران ایل» در خرم‎آباد برگزار شد
کد خبر: 4174026
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

اجلاسیه «وفاداران ایل» در خرم‎آباد برگزار شد

اجلاسیه «وفاداران ایل» به‌مناسبت گرامیداشت یک هزار و 24 شهید والامقام جامعه بزرگ عشایری لرستان، امروز، 17 مهرماه در سالن همایش‌های دهکده مقاومت خرم‎آباد برگزار شد.

اجلاسیه «وفاداران ایل»به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، امروز، 17 مهرماه در اجلاسیه «وفاداران ایل» که به‌مناسبت گرامیداشت یک هزار شهید والامقام جامعه بزرگ عشایری لرستان در سالن همایش‌های دهکده مقاومت شهر خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: این روزها به‌ویژه در درگیری‎های فلسطین و رژیم اشغالگر یاد و خاطره حاج قاسم سلمیانی بیشتر شده است.

وی با تبریک پیروزی‌های جبهه مقاومت و شکست رژیم اشغالگر قدس که مبتنی بر سلاح‌های پیشرفته و تهی از اعمال انسانی است، اضافه کرد: آن روزی که امام خمینی(ره) با دست خالی آخرین سلسله شاهنشاهی وابسته به آمریکا در منطقه را که حامی و پشتیبان رژیم اشغالگر قدس بود با بیداری و حضور مردم در کف خیابان و با اتکا بر خدا منقرض کرد یکی از سران اسرائیل گفت انقلاب اسلامی یک زلزله هشت ریشتری در منطقه است که امروز این زلزله را در منطقه با چشم می‌بینم.

کشکولی افزود: امام خمینی(ره) در کوران مبارزات و جانفشانی پیروزی خون بر شمشیر را مطرح کرد، دشمنان نمی‌دانستند اگر مردم با فرهنگ اسلامی و مردم شیعه با فرهنگ عاشورایی برخیزند هیچ سلاحی نمی‌تواند بر آ‌نها پیروز شود و شهیدان بر همین الگو برخواستند و هرجا که جریان از نظر سلاح و پول و... به نفع دشمن بود موازنه را با خون خود تغییر دادند و این تغییر موازنه در گفتار امام راحل(ره) بروز و ظهور کرد که در فتح خرمشهر فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه بعد از چهار دهه و بعد از جنگ تحمیلی بزرگ‌ترین پیروزی در خاتمه دادن به داعش در منطقه به ظهور رسید، ادامه داد: با اعتماد به خدا و قدرت مردم پیروزی بر بزرگ‌ترین قدرت ایجاد می‌شود. اگر فقط همین دستاوردها مورد نظر باشد جا دارد هر روز کنگره شهدا داشته باشیم تا یادمان نرود با شهداست که قدرت گرفتیم و با تمسک به فرهنگ شهادت و ایثار است که می‌توانیم قدس را آزاد کنیم.

کشکولی اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند نقطه عطفی به بازیابی سبک زندگی انقلابی و جهاد باشد و با همین تکلیف نظام اسلامی و بلکه بشریت را با نظام سلطه یک‌سره کنیم و پرچم اسلام را به اهتزاز درآوریم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: یک هزار و 24  شهید عشایری داریم که با توجه به آمار جمعیت عشایری استان که ۲۲ هزار خانواده عشایری با جمعیت بالای 80 هزار نفر است می‎توان گفت هر 20 خانوار عشایری یک شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به نوع زندگی عشایری و کوچ طاقت‌فرسای عشایری انتظار می‎رود از بین عشایر کمتر شهید داشته باشیم، اما ما می‌بینیم جامعه عشایری بیش از یک هزار شهید را تقدیم کرده است که این موضوع بیانگر این است انقلاب اسلامی پیام قرآنی را به قلب مردم به‌ویژه روستائیان تعمیم داده است.

انتهای پیام
captcha